Gek zijn op en met je partner

Samen kunnen lachen met je partner vind ik een erg belangrijke eigenschap van een fijne relatie. Een goede balans tussen samen gek kunnen doen en weer serieus samen zijn is dan voor mij ook van groot belang. Want hoewel ik kan genieten van wanneer mijn partner de clown uithangt, als dit continu zou gebeuren raak ik ze wel snel zat.

Ik denk dat in elke relatie specifieke dingen ontstaan of groeien die bij die ene relatie hoort. Dit kunnen koosnaampjes zijn, bepaalde ochtend of avond rituelen die jullie er samen op na houden of de ontstane inside jokes. Ik vind het altijd leuk om te zien welke dingen dit zijn bij anderen en het verhaal erachter te horen van hoe het is ontstaan.

Zo heeft “ik ben gek op jou” voor mij en mijn partner een hele speciale betekenis gekregen. Ik was met mijn partner aan het knuffelen op bed, waar we lekker zaten rond te zwerven op onze roze wolkjes. En opeens kwam dit gekke idee in mij op en ging ik op mijn partner liggen. Ik keek haar liefdevol aan, verklaarde aan haar dat ik echt gek was op haar, en begon vervolgens hele gekke bekken naar haar te trekken samen met gekke geluiden te maken. Waarna we daarna heel hard moesten lachen.

Een hele andere keer was toen mijn vriendin niet zo lekker in haar vel zat en ik aan haar merkte dat ze nogal bijzonder onrustig was. Toen ik aan haar vroeg wat er was, gaf ze aan het niet goed te weten. Ik wilde haar een kussen geven en vroeg of ze misschien anders even heel hard in dat kussen wilde schreeuwen. Ik weet dat dit een bijzonder makkelijke manier is om wat te kunnen ontladen als je ergens mee zit, net als verzuchten. Ze voelde hier maar weinig voor omdat het raar was (dat is denk ik juist één van de redenen dat het werkt om te ontladen), dus ik bood mijzelf als alternatief schreeuw materiaal aan. Dit was interessant genoeg voor haar en ze legde mijn onderarm tegen haar mond en schreeuwde. En ik vond dat zo leuk dat ik er een lachstuip van kreeg. Wat genoeg motivatie was voor haar om het nog een keer te doen op mijn buik, waarmee we beide in een deuk lagen.

Vervolgens haar een wederdienst gedaan waarbij ik in haar ging schreeuwen en opnieuw lagen we weer dubbel. Uiteindelijk is toch het kussen uitgeprobeerd, en uiteindelijk was het onrustige gevoel bij haar weg en had meligheid z’n plaats ingenomen. Uiteindelijk moest een kat het ook ontgelden om als schreeuwkussen ingezet te worden, waarbij het beest haar loom en verward aankeek. Ondertussen vriendin voorzien van een goatee van kattenhaar, en wij beide kwamen echt niet meer bij. En zo is het concept van schreeuwen in je partner een feit geworden.

Wat voor unieks hebben jullie in je relatie? Hebben jullie ook zo jullie gekkenuurtje samen?

-Lumen1987

Geef een reactie

