Eigenfrequentie

Lumen schrijft dat hij nu anders in de kink-scene staat dan voorheen. Dat herken ik voor een gedeelte wel. Toen ik hier begon te schrijven, was ik nog heel vaak erg bezig met verschillende dingen in de kinkwereld. Ik denk dat veel mensen wel een soort van ‘verliefdheids’-fase hebben gehad als het om kink ging. Je wilt alles ontdekken en alle andere dingen zijn net even minder interessant. De minpunten negeer je snel en alles is leuk, net zoals wanneer je tot over je oren verliefd bent op iemand.

Natuurlijk is kink ook gewoon maar een stuk van mijn leven en heeft het zoals alle dingen betere en slechtere kanten, Ik heb mensen ontmoet die me heel veel geleerd hebben en mensen die me heel ongemakkelijk gemaakt hebben en soms waren dat dezelfde mensen. Ik heb thuis rondgestuiterd en mezelf voorbijgehold in mijn enthousiasme. Er kan heel veel, maar ik heb nog steeds niet meer uren in mijn dag erbij gekregen. Ik heb werk en vrienden die ik van andere dingen ken en af en toe wil mijn familie me ook eens zien. Ik heb buiten de kinkwereld ook nog dingen die ik wil zien, doen en leren. Daarnaast moet ik heel voorzichtig zijn dat ik mijn introverte zelfje genoeg ruimte geef om een beetje alleen te zijn en niets te hoeven. Zo’n wit plekje in de agenda blijft verleidelijk om toch ook maar op te vullen.

Eigenlijk is mijn kinkleven meer op een niveau gekomen met mijn vanilla leven en gelden gewoon dezelfde regels en beperkingen. Mijn leven is dus uiteindelijk niet totaal veranderd, maar ik ben wel heel blij met de ervaringen die ik heb opgedaan en de mensen die ik heb leren kennen. Ik heb een lieve speelpartner waar ik steeds meer om ben gaan geven en een samenwoon-partner waar ik nu beter mee kan praten over wat we willen in een relatie. Ik heb in dominantie en sadisme een nieuw medium gevonden om creatief mee te zijn. Ik heb leuke mensen waar ik mee kan lachen en stoeien of serieus mee kan praten over polyrelaties en kinky dingen.

Daarnaast denk ik dat ik zelf ook veranderd ben. Ik kan nog steeds te lang op dingen broeden of te impulsief reageren, ik heb nog steeds soms moeite om mijn grenzen op tijd aan te geven. Maar ik begin er wel steeds beter achter te komen hoe al deze stukjes in elkaar passen bij mij en wat wel en niet bij mij past. Ik ga naar feesten als het me leuk lijkt en niet alleen omdat ik die dag kan. Ik bepaal vaker in hoeverre ik in discussie wil gaan met mensen die een heel ander beeld van BDSM hebben en dat op willen leggen aan alle anderen. Ik maak nog steeds fouten, maar ik probeer er beter mee om te gaan. En natuurlijk kan er nog steeds van alles en zou ik hele dagen bezig kunnen zijn met munches, chats, workshops en feesten, maar het hoeft niet. Dit is goed, dit is genoeg.

Geef een reactie

