Horizon bijstellen

De afgelopen tijd is het nogal stil geweest qua bloggen op Think about Kink. En dat is primair omdat ik niet goed wist waar ik wat over wilde schrijven. De inspiratie was een beetje droog geraakt. En ik dat daar een relatie te trekken valt met hoe ik mijn interesse in de kink-scene an sich is gaan veranderen.

De ‘Kink-scene” bestaat voor mij vooral uit Fetlife en de mensen die ik tegen kom op BDSM feestjes. Noem dat maar mijn persoonlijk bereik of horizon ervan. En hier haalde ik vaak inspiratie vandaag, over spel ideeën of toffe foto’s of interessante writings. Je kreeg leuke verhalen te horen wanneer ik met mensen in gesprek raakte of kreeg leuke ideeën van wat ik andere mensen zag doen of met hen had besproken.

Enkel begon mijn interesse in BDSM feesten gestaag te dalen. Ze wisten mij op een gegeven moment niet meer zo erg te boeien. Dit begon al zo rond halverwege dit jaar te spelen, dat ik me echt bewust begon te worden dat feesten als Next, BDSM Jongeren, SamariuM JF’s, Ellipsis of DU’s United (en de rest) mij gewoon niet wisten te kriebelen. Het werden op een gegeven moment enkel nog maar stukken tekst op Fetlife, waar de Kink-scene naartoe ging en mij eigenlijk niet zo veel meer ging zeggen. En op een gegeven moment scrolde ik er ook standaard over berichtgevingen heen dat over feesten te maken hadden, gezien ze me gewoon niet wisten te interesseren. Ik begon andere hobbies steeds interessanter te vinden. Tijd spenderen met mensen buiten een kink-context werd mij steeds waardevoller. De vanilla’s meetings die ik thuis origaniseer voor mijn vrienden in dat wereld, werden steeds meer dingen waar ik naar uit keek, en eigenlijk niet meer het volgende JF of femdom feest.

En op een gegeven moment begon ‘fetlifen’ ook een soort habit te worden. Ik open Fetlife, scroll naar beneden zo ver ik kan en zie praktisch niets wat mij weet te interesseren. Ik open de “Kinky & Popular” en ik lijk keer op keer hetzelfde te zien in een kleine variatie. Ander naakt meisje, ander blogje over mening op definitie kwesties, but same old boring shit. Soms een dag geen fetlife en als ik mij dan afvraag: Heb ik nu echt wat nuttigs mis gelopen? Is het antwoord praktisch altijd nee geweest.

Wat ik steeds meer merk, is dat kink tegenwoordig voor mij vooral thuis afspeelt met mijn vriendin. Grote toestellen doen mij niet veel. Van mij hoeven er geen mensen om mij heen te staan te kijken naar wat ik en mijn vriendin aan het doen zijn. Steeds minder interesse heb ik naar inspiratie van anderen, maar gewoon lekker relaxed aan te klieren met mijn vriendin. We zijn vooral druk met ons eigen, en daar ook beter in te worden met elkaar.

Ik ben anders in de kink-scene gaan staan. Het voelt voor mij alsof ik de scene gewoon even heb gelaten voor wat het is, om te kijken wat er daarbuiten ook te vinden is. En dat die stap eigenlijk heel prettig voelde. Niet dat ik de scene de rug toe wil keren, want ook daar heb ik vrienden gemaakt. Maar het voelt alsof ik mijn vrienden buiten de kink-scene te weinig heb gezien en echt gesproken. En mogelijk ben ik gewoon even toe aan een ‘change of scenery’. Even geen bratty subbies die Doms uitlokken, even geen gekreun van seks of zweepslagen, maar lekker babbelen over bordspellen, computer games, kinderen, werk, familie en non-BDSM hobbies. Over slechte films die we recentelijk hebben gezien, over de glorie voor de mensheid zijnde Netflix, over de nieuwste gadgets en het wel en wee van kerstbomen.

Ik ben vóór vanille en BDSM, en het voelt dat ik momenteel even druk bezig ben met wat achterstallig onderhoud!

3 thoughts on “Horizon bijstellen

  1. […] schrijft dat hij nu anders in de kink-scene staat dan voorheen. Dat herken ik voor een gedeelte wel. Toen ik hier begon te schrijven, was ik nog heel vaak erg […]

  2. danique76 schreef:

    Mooi verwoord! Vind je het goed als ik bepaalde artikelen herblog op mijn blog. Gr danique dome

Geef een reactie

