Mixing vanilla en kink

Het is een kwestie dat in ieder geval jaarlijks terug komt vanwege mijn verjaardag, maar nu begint het zich al maandelijks merkbaar te worden voor mij. En dat is dingen willen organiseren en daar vrienden voor uit willen nodigen. En zoals waarschijnlijk wel meer mensen in de scene, zijn die vrienden zowel binnen als buiten de scene te vinden. En ik heb graag dat mijn vanilla kringen niet weten van mijn kink hobby’s, dus heeft dat een beetje een spanningsveld voor mij.

Samenvoegen een slecht idee?

Ik laat graag mijn kink leven onbekend voor vanilla vrienden omdat het hen eigenlijk niet aan gaat. Het is niet zo zeer het probleem dat ze weten wat ik uitvoer in mijn vrije tijd; Ik schrijf immers dit blog, dus praten over wat ik in bed uitspook vind ik geen probleem. Maar ik val mensen er liever niet mee lastig. Veel mensen voelen zich vaak niet prettig bij het idee van SM als het zo ‘dichtbij’ is. Ik heb er zelfs al eens een vriendschap op verloren. En ik ben niet één van de mensen die van mening is dat mensen die problemen hebben met hoe ik ben en wat ik doe voor mijn ontspanning doe, dan maar niet mijn vrienden moeten zijn. Als het om mijn vrienden gaat wil ik het enkel delen als ze er zelf specifiek naar vragen.

Toen ik nog heel druk bezig was met dansen, hield ik mijn kink interesse zeker uit het zicht. Ik heb gemerkt dat mensen in de salsa of zouk scene erg met roddels bezig houden en zwarte lijsten bij houden tegen aparte mensen of mensen die apart dansen. En gezien ik toch met erg veel plezier dans, laat ik graag de dans-scene onwetend over mijn plek in de kink scene. Je kan je immers bijzonder snel impopulair binnen die kringen en dan wordt het vinden van een danspartner opeens bijzonder lastig.

Wat voor mij het primaire risico is als ik de groepen zou mengen, is dat mensen in de kink scene doorgaans vroeg of laat over kink dingen willen praten, wanneer je ze in dezelfde ruimte zet met andere kinksters. En dat begrijp ik ook wel, maar dat staat wel tegen dat ik vanilla’s niet lastig wil vallen hiermee. Daarnaast is er een kleine minderheid die niet in ‘vanilla mode’ kunnen of willen fungeren, zelfs als hen dat verzocht wordt. Mensen die bijvoorbeeld met hun partner gaan klieren en uitdagen. Of het belangrijker vinden om zichzelf te kunnen zijn boven de wensen van de gastheer of gastvrouw. Daar zie ik de grootste risico van in dat vanilla’s ongevraagd met kink lastig gevallen worden.

Nu is men, denk ik, meer open minded over kink dan voorheen, vanwege de rage op kink-romantiserende boeken zoals de ’50 Shades’ reeks. Maar naar mijn idee zijn dat vooral leuke spannende dingen omdat ze toch nog ver van hun bed zijn. Als opeens een vriend van hen over diens eigen ervaringen met bondage of pijnspel gaat vertellen, dan is het waarschijnlijk opeens een heel ander verhaal. Dan is het opeens heel dichtbij. Beetje zoals de mensen die aangeven geen problemen met homo’s te hebben, maar zich toch ongemakkelijk voelen bij het idee dat een homo hem of haar zou proberen te versieren. Het “not in my own back yard”-principe zeg maar.

Ik vind het vaak wel jammer dat het voor mij niet zo makkelijk is om de twee kringen te kunnen mengen voor mijn eigen verjaardag. Mijn eigen oplossing is die selectief te zijn in wie ik uit de kink scene uitnodig. Ik kijk dan erg bewust naar mensen van wie ik het gevoel heb die ‘gewoon normaal’ kunnen fungeren in een vanilla omgeving. En zelfs dan meng ik maar een persoon of koppel per keer. Dat laatste die ik trouwens ook uit een andere reden: ik wil doorgaans een homogene groep zien te maken. Wat ik heb gemerkt toen ik mijn vrienden uit de salsa wereld ging mengen met mijn vanilla vrienden, was dat er een voelbare scheiding was tussen deze twee groepen. Nu hadden zij daar zelf weinig last van ervaren, maar ik vond het zelf wil jammer. Ik had een beetje het gevoel alsof ik continu kampen aan het kiezen was, wat ik niet erg prettig heb ervaren.
Hetzelfde effect verwacht ik ook wanneer ik genoeg mensen uit de kink scene in een keer zou uitnodigen. De scene, net als die van het dans wereldje, is behoorlijk ‘ons-kent-ons’. Het zijn ook mensen met dezelfde gedeelde passie, dus zoeken ze elkaar al snel op om daarover te willen praten.

Hoe doen jullie dat? Heb je inmiddels alleen nog vrienden in de scene en vormt dat niet echt meer een probleem? Of merk je hetzelfde probleem van eiland vorming op je feest met mensen binnen de scene, omdat misschien de hypno of bondage enthousiastelingen niet lijken te mengen met de diehard pijn spel liefhebbers? Of weet jij de tijd te vinden om dan maar je feest 2x te vieren? Of heb je het gevoel dat ik vooral de situatie moeilijker maak dan nodig is?

– Lumen1987

One thought on “Mixing vanilla en kink

  1. Lumen1987 schreef:

    En voor hen die even afvroegen waar mijn posts bleven: ik was even zonder inspiratie 😉 Dat gebeurd wel eens!

Geef een reactie

