Hardcore BDSM

Afgelopen weekend was ik in gesprek geraakt met iemand over “hardcore BDSM”. Ik ben zelf nogal een definitie-monster dus als het om labels en degelijke gaat vind ik het meestal interessant hoe mensen daar over denken. Zeker als het om een persoonlijke labelinterpretatie gaat, waar deze er een van is.

Zelf ervaar ik het als een label voor mensen die bij BDSM de diepte in gaan en zeer intense ervaringen nastreven en hier frequent mee bezig zijn. Naar mijn gevoel gaan ze al snel achter extremen aan. Daar bedoel ik niet alleen “dé standaard extremiteiten” mee als poep- en/of plasspel.

Nee, voor mij vallen er mensen onder die het liefst elk weekend naar een BDSM feestje willen gaan. De wens hebben om BDSM naar een 24/7 status te trekken en daar ook stappen toe ondernemen om daar uiteindelijk te geraken. Of mensen die juist al zo’n relatie hebben. Bij deze groep speelt de frequentie waarmee ze met BDSM bezig (willen) zijn de hoofdrol om ze als hardcore BDSMer te labelen.
Als ik mezelf zou kwantificeren op deze pijler, dan zit ik net op het grensgebied. Ik ambieer een 24/7 achtige relatie, waarin ik in de regel Dom of sub ben. Enkel ben ik wel een 50-50 switch in mijn hartje, dus om ‘uitsluitend’ te subben of domineren voelt wel iets tegen mijn aard in. Daarnaast ben ik eigenlijk ook graag met andere dingen bezig dan BDSM. Ik heb nog een flinke set andere hobby’s waar ik ook graag mijn tijd aan spendeer, die zich allemaal buiten de kink scene afspelen. En als ik mij ook op die hobby’s zou willen focussen naast BDSM, dan voelt het voor mij onmogelijk om dan ook elk weekend of zelfs elke dag actief bezig te zijn met BDSM.

Iets wat ik vaak ook een eigenschap kan vinden voor hardcore BDSMers, is de intensiteit van het spel waar ze naar streven. Mensen die graag aan edge play doen, vallen voor mij dan al snel in die categorie. Denk aan spelen met scherpe voorwerpen als messen of naalden. Of spellen waar bloed laten vloeien en onderdeel is. Of bij worden van fikse blauwe en beurse plekken. Regelmatig diep in een subspace of Domspace geraken tijdens het spelen. Of een grote verzameling aan allerlei speelgoed, of BDSM gerelateerd meubilair. Of bezig houden met intense bondage technieken als suspensions of uitgebreide predicament bondages.
Op deze pijler ‘scoor’ ik ook niet heel hoog. Ik ben niet echt een edge player, gezien ik me bij veel dingen binnen de edge play ‘sector’ niet echt prettig voel. Meestal vind ik het gewoon te eng; een te groot risico dat ik het verkeerd zou doen en de gevolgen ervan niet acceptabel vind. Ik ben maar heel af en toe sadistisch te noemen als Dom, maar ik leg mijn grens bij blauwe plekken. Dit gaat mij te ver omdat ik ze niet mooi vind en het is ook niet iets waar ik met trots naar terug kijk. Wel heb ik de ambitie om BDSM meubilair te hebben in mijn huis. Mijn bed heb ik in ieder geval bewust uitgekozen met bondage op de radar. Ik verwacht hier wel later ‘hoger’ op te raken.

Een ander teken van een hardcore BDSMer is dat deze doorgaans een goede, brede kennis heeft van verschillende aspecten. En dan zowel technische als gevoelsmatige kennis (wat voor sensaties of emotionele aspecten er bij komen kijken).
In deze categorie match ik best goed. Qua theoretische kennis van verschillende activiteiten weet ik best wat, en ook wat het met een persoon doet op emotioneel vlak. Al zijn er zeker genoeg vlakken waar ik nog dingen op kan leren, ik ben zeker tevreden met mijn skillset.

Dus de grote vraag: vind ik mezelf nu een hardcore BDSMer? Niet helemaal. Voor mijn gevoel zit ik een beetje in het grijze gebied. Ik voel mij eigenlijk redelijk soft als BDSMer, als ik wat om mij heen kijk in de kink scene. Maar als ik naar mijn eigen definitie kijk, zou ik mezelf al wel bijna als eentje labellen. Kortom, ik ben op dit moment denk ik een Gewone BDSMer.

-Lumen1987

Geef een reactie

