Simpele dingen waar ik blij van word

Er zijn zo veel dingen in het leven die je gelukkig kunnen maken. En die dingen hoeven niet altijd hele grote gebaren te zijn. Soms kunnen het ook hele simpele dingen zijn in het leven, waar iemand gelukkig van kan voelen. En nee, ik doel daarbij even niet naar chocolade!

It's the little things, that make us happy

Ik kan heel intens genieten van samen met mijn vriendin op bed liggen, waarbij ze tegen mij aan ligt met haar hoofd op mijn schouder. Waar ik dan één arm langs haar rug heb om haar tegen mij aan te houden en de andere die ik kan gebruiken om haar zachtjes te aaien, te strelen of om haar hand op mijn hart te leggen. Ik kan dan compleet de wereld kwijt raken en mij volledig overleveren aan de vlinders en de warmte in mijn hart. En al helemaal het mooiste is als we dan samen onbedoeld in slaap vallen. Ik ben iemand die doorgaans niet stil kan liggen in mijn slaap en het maar lastig vind om in slaap te kunnen vallen met iemand dicht tegen mij aan. Dus als het mij dan opeens overkomt en juist in zo’n context, maakt dat het extra bijzonder voor mij.
Of samen op de bank een serie kijken, waarbij ze tegen mij aan ligt. Bijvoorbeeld met haar hoofd op mijn schoot. Ook dan voel ik mij heel warm van binnen wanneer ik haar aai of wanneer ze mij met liefdevolle ogen aankijkt.

Iets anders wat ik heel fijn vind om te doen, is voor mijn vriendin te zorgen en mijn subje te beschermen. Dus bijvoorbeeld wanneer ze ziek is, of wanneer ze ergens bang voor is en ik haar in mijn armen kan laten ‘verstoppen’. Dat geeft mij een speciaal gevoel. Soms voel ik mij er zelfs machtig bij, wanneer ik de onprettige gedachten of gevoelens kan bedrijven. Het is soms erg fijn om de rots in de branding te zijn, om veiligheid te bieden.

Samen genieten van eten wat we samen hebben gemaakt is ook iets waar ik erg gelukkig van kan worden. Koken is al iets wat ik erg leuk vind om te doen; Lekker experimenten met combinaties van smaken, geuren en ingrediënten die beschikbaar zijn. Tijdens het koken een beetje kliederen met saus of de andere in je armen hebben terwijl de die bezig is. En tijdens het eten er achter komen dat het ons weer gelukt is om iets lekkers met te zetten. Dat vind ik mooi en kan ik ook erg van opkikkeren.

Wat zijn de simpele dingen in het leven die jou gelukkig maken?
-Lumen1987

Geef een reactie

