BDSM needs

Wie een tijdje in de scene rond loopt, heeft vast en zeker de term “stuiteren” langs horen komen. Het is een term voor het onrustige, soms nogal drukke, gevoel voor een BDSM spel of een specifiek iets dat bij spelen hoort. De impact van hoe heftig dit stuiteren ervaren wordt, verschilt per persoon net als de frequentie waarmee het optreedt. Zo ben ik iemand die niet zo snel aan het stuiteren slaat, terwijl een vroegere partner van mij al bijna ontplofte van drukte als je “touwtjes” in haar oren fluisterde. Mensen zijn overal op het spectrum terug te vinden.

Uiteindelijk valt het terug op wat men uit een BDSM spel probeert te halen, en ook dit verschilt erg per persoon. Ikzelf heb als switch twee sets aan dingen die ik nodig heb in een spel: een set dingen voor als ik subbig ben en een hele andere set benodigdheden voor wanneer ik dominant ben.

Als ik subbig ben, dan verlang ik vaak naar hulpeloosheid; Het niet meer voor meer zeggen hebben en daar ook vrij weinig in kunnen zijn. Bondage heeft dan een hele grote positieve impact op mij. Ik kan daar heerlijk rustig van worden en even de wereld met alle wat daarin van mij verwacht wordt even los laten. Ik hoef dan niet continu alert te zijn. Ik kan mijn analytische brein even laten voor wat het is. Mijn ‘wereld’ beslaat dan alleen nog maar de paar meter om mij heen en ook alleen de tijdsperiode dicht om het nu heen. In plaats van dat ik met van alles in de wereld in mijn hoofd zit en van het verre verleden tot de mogelijke toekomst. Voor mij is het sowieso steeds belangrijker om af en toe even gewoon een heel simpel leventje te leven; Een simpele ziel te kunnen zijn. Eigenlijk een stukje escapisme van mijzelf, van wie ik ben en vooral van mijn hoofd. Niet dat ik ontevreden ben met mijzelf, maar dat ik soms wel even mijn hoofd flink zat kan worden. Perfectionistische trekjes zorgen er vaak voor dat ik niet altijd even lief ben voor mezelf.
Een tweede belangrijk aspect voor mij is iemand, of meerdere mensen, gelukkig zien te maken. Bijvoorbeeld door middel van massages, hypnose, lekker eten, seks of noem maar wat. Daar zitten wel grenzen aan dat wat, vooral afhankelijk van de persoon en de onderlinge band. Dat is iets waar ik veel energie uit haal als sub. Dankbaarheid voor wat ik die is daar een heel erg belangrijke factor in.

Als Dom heb ik hele andere needs dan als subje. Iets wat je niet heel erg zal verbazen. Heel af en toe heb ik erg sadistische needs die vervuld moeten worden. Dan wil ik mijn sub zien lijden en moeite zien doen voor mij. De primaire need binnen mijn Dom-space, is te kunnen genieten van de power trip. Die krijg ik uit een succesvolle hypnose uitvoeren, tijdens breath-play, of bijvoorbeeld tijdens het knuffelen met mijn subbie. Ik ben er bijvoorbeeld dol op als ze met grote glinsterde oogjes en glimlach naar mij kijkt, vol liefde en ontzag. Op de rush na haar suf geneukt te hebben. Volgens het stereotype man zou ik daar moe van worden, maar blijkbaar is daar iets in mis gegaan want ik kan zeker een uur niet slapen na dominante seks!

Ik heb er eigenlijk nog nooit zo heel erg bij stil gestaan, maar het is eigenlijk van ongelooflijke waarde als partners met hun normale spel elkaars needs kunnen vervullen. Dat ze niet anders hoeven te spelen dan ze gebruikelijk doen. Dat ze zo goed op elkaar aansluiten, zowel op frequentie als intensiteit als in volledigheid. En dat je dat best dankbaar voor kan zijn, wanneer je zoiets hebt samen. En ik ben best wel dankbaar voor wat ik heb.

– Lumen1987

One thought on “BDSM needs

  1. […] mijn post over needs in de BDSM had ik aangegeven dat een van de primaire benodigdheden voor mij als sub zijnde, hulpeloosheid is. […]

Geef een reactie

