Te intiem

Ik heb een vaste speelpartner, maar ik speel ook soms met vrienden of kennissen. Knopen doe ik nog weleens gewoon om te laten voelen hoe dat is of omdat ik er zin in heb. Een klein beetje meppen is ook gewoon leuk als we daar allebei blij van worden. Ik vermijd meestal dingen waardoor een vage kennis waarschijnlijk de rest van de avond in subbiewaas aan me vastgeklampt zit of met mensen waar ik geen of geen goed gevoel bij heb. Maar daarna, oei, dan wordt het ingewikkeld.

Na een spel met een goede vriend had ik een wat onbestemd gevoel en pas na een paar dagen kon ik dat plaatsen. Het spel was met heel simpel (maar erg suggestief) knopen begonnen en via meppen kwam daar het idee dat ik voor een eerste strapon-ervaring kon zorgen. Op dat moment leek me dat een prima idee, maar later realiseerde ik me dat ik pegging eigenlijk bijna alleen doe bij mensen waar ik een meer seksuele relatie mee heb. Ergens zat me dat blijkbaar toch niet helemaal lekker. Ik heb geen spijt dat ik het toch heb gedaan, want het was toen gewoon leuk en ik ben blij dat ik een positieve eerste ervaring kon geven. Ik denk ook dat er ergere momenten hadden kunnen zijn om dit uit te vinden, maar het herinnerde me wel eraan dat ik aan allebei de kanten van mijn switch-zijn op mijn grenzen moet letten.

Er zullen vast wel wat mensen zijn die altijd ruim vantevoren een grens aan zien komen, maar ik moet soms met mijn gezicht tegen die grens aanlopen voordat ik weet dat die er is. Ik vind het ook niet heel logisch dat ik bijvoorbeeld pegging intiemer vind dan vaginale seks en nog een paar van dat soort dingen. Bepaalde manieren van aanraken en vastpakken zou in een vanille context zeker onder seks vallen, maar dat voelen toch heel anders als ze worden ingezet als manier om dominantie te laten zien (binnen een afgesproken spel of relatie natuurlijk, niet bij elke wannabe die me ziet).

Ik kwam op FetLife een blogje tegen van een vrouw die fisten niet als seks zag, terwijl veel mensen al geen seks hebben of kussen met iemand anders dan hun partner. Dat soort dingen is heel persoonlijk, hoewel we natuurlijk wel een beetje van anderen om ons heen afleiden wat ‘normaal’ is. Iemand anders kan je moeilijk vertellen dat je grens raar is, want het is jouw grens. Mocht je er dan face first tegenaan lopen, dan hoop ik dat je iemand bij je hebt die het snapt en je helpt ermee om te gaan, zoals ik had. Want iedereen heeft ergens grenzen en niemand is 100% perfect in het vermijden daarvan, maar het grote verschil zit in wat jullie er dan mee doen.

One thought on “Te intiem

  1. Lumen1987 schreef:

    Ik heb ook wel eens gehad dat ik over een grens struikel, en dan terug kijk en tegen mezelf zei: Ah, blijkbaar vind ik dat toch niet zo okey in deze context.

    En tof dat je iemand een positieve ervaring hebt kunnen geven met anale seks! šŸ™‚

Geef een reactie

