Dit gaat over jou…

…of misschien ook wel niet.

Het is best wel apart als je schrijft over je relaties met anderen. Vooral als je, zoals ik, bewust (vanwege privacy) wat vaag bent over wie je bedoelt.

Het wil nog wel eens voorkomen dat iemand zich aangesproken voelt, terwijl ik die eigenlijk niet in gedachten had bij het schrijven. Het kan handig zijn als je dat een handvat geeft voor een gesprek om alles recht te zetten.Natuurlijk moet ik daarbij uitkijken dat ik dingen eerst vertel en dan erover blog en dat ik niet via een blogje iemand ergens mee om zijn oren wil slaan, maar dat lukt wel.

Het is wat minder als iemand zich aangesproken voelt en er dan verder niks over zegt. Je zorgen maken kost toch een hoop energie en het is jammer als dat niet nodig is. Heel vervelend is ook dat de mensen die zich het hardst druk maken of ze alles wel goed doen, vaak de mensen zijn die zich het minst zorgen hoeven te maken. Soms heeft iemand waar ik over schrijf een gigantisch bord voor de kop, terwijl een ander ten onrechte denkt dat die iets verkeerd heeft gedaan.

Ik zou natuurlijk nooit meer over mijn problemen kunnen schrijven, maar dat zou ook jammer zijn. Ik vind het persoonlijk heel fijn als ik van bloggers ook de mindere ervaringen zie. Het is soms heel herkenbaar als iemand ergens mee worstelt en het is fijn als je weet dat je niet de enige bent. Een beetje soap is misschien ook wel veel interessanter dan alleen maar goed nieuws. Dus ik blijf maar hopen dat mensen die zich aangesproken voelen, zich gewoon even melden!

Geef een reactie

