Kringen

Ik ken eigenlijk best veel mensen voor iemand die niet constant aan het socializen is. Ik bezoek weleens een feestje of munch en ik heb ook  nog een handjevol hobbies, maar meestal zit ik alleen of met één andere persoon op de bank. Zelfs rekening houdend met de wisselende bezetting van mijn bank verbaast het me soms hoe vaak ik mensen tegenkom die ik ergens anders van ken.

Ik kwam laatst een kinkster tegen op een activiteit van mijn hobby A, die het nogal gezellig had met iemand die ik ken van hobby B. En zo mengt alles wel vaker. Voor je het weet, ken je bijvoorbeeld bijna alle kinksters in Hobby B een beetje en weten zij ook op zijn minst dat je ook ‘in de scene’ zit. Jij bent ook weer een illusie armer over hoe vanilla de gemiddelde Nederlander is. Of misschien trekken mijn hobbies wel kinksters aan, ik weet het niet. Ik weet dat ik zelf nog weleens mensen meesleep naar evenementen en zo al wat kruisbestuiving veroorzaak. En dat in ieder geval sommige van mijn hobbies al snel een kritische blik vragen op hoe ‘normaal’ je je hoort te gedragen, dat zou ook best kunnen helpen. Als je al ‘raar’ bent en durft te zijn, dan kan er nog wel meer ‘raarheid’ bij. Maar goed, dat blijft gissen.

Het is wel een beetje apart dat er zoveel mensen zijn die mij aan kunnen wijzen als kinkster en hoewel ik er meestal niet over nadenk, is het ergens ook wel vervelend om die controle niet te hebben. Sommige mensen worden op een vervelende manier ge-out en dat zou ik echt niet willen. Aan de andere kant is het wel vreselijk leuk om ergens op goed geluk aan te komen waaien en dan bekenden tegen te komen. Ik blijf het dan ook super vinden om nieuwe kanten te ontdekken aan mensen die ik ken en en nieuwe overlappen aan kringen waar ik me al in begeef.

Geef een reactie

