Suboptimaal

Het is weer zo ver hoor, ik heb weer eens een subdip. Het is bijna een jaarlijks fenomeen of zoiets. Mijn speelpartners hebben het heel erg druk en een ervan heeft aangegeven het steeds moeilijker te vinden, als ik daar sub. Als ik zou willen, zou ik zowat de hele tijd als D kunnen spelen. Maar ik ben switch en ook nogal half om half ook. Dus ik mis het subben.

Ik word er ook soms stom onzeker van; is mijn subkant wel leuk genoeg? Kleed ik me niet te saai? Doe ik wel genoeg om leuke dominanten te ontmoeten? Weten mensen wel dat ik switch en niet alleen D/sadist ben? Straal ik niet te veel needyness uit? En eigenlijk weet ik dondersgoed dat al die oppervlakkige dingen het probleem niet zijn. En trouwens, er zijn grenzen aan hoe erg ik me anders kan gedragen, je moet wel een goed beeld geven om teleurstellingen te voorkomen.

Nee, het is eigenlijk gewoon lastig om iemand tegen te komen die bij je past, vooral als het qua stijl nog een beetje moet klikken. Er zijn best een hoop dominanten waar ik heel dwars en territoriaal van word, mensen die dingen over je aannemen voordat je een woord gezegd hebt, die geen gewoon gesprek kunnen voeren zonder te moeten laten zien hoe dominant ze wel niet zijn. Niet iedereen wordt ook blij van mijn poly-situatie, waar ze voor hun gevoel toch achteraan moeten sluiten, na mijn partner en verdere speelpartners. En soms klopt op papier bijna alles, ga je voor het geijkte bakje thee/koffie en klikt er gewoon helemaal niks. Je kunt het niet afdwingen en er zijn geen garanties.

Ik ben wel lastiger ‘bemiddelbaar’ dan iemand die in een waas van sub-frenzy alles wat zich dominant vindt, met beide handen vastpakt. Maar ik ben eigenlijk niet ‘te moeilijk’  op de manieren waar ik me in zo’n subdip het meest zorgen over maak. Ik ben ergens ook wel blij dat ik mezelf inmiddels goed genoeg ken om redelijk in te kunnen schatten of het kan werken, dat scheelt een hoop narigheid. Ik ben een verstandig Groot Mens ™ en ik weet me in te houden als het moet. Maar bah, daar heb je lekker veel aan als je zo graag weer subben wilt…

2 thoughts on “Suboptimaal

  1. Lumen1987 schreef:

    Ik herken het stukje “iedereen ziet me als D”-gevoel wel. Dat heb ik voor de tijd van Bregje’s femdom feesten ook heel erg gehad. Ik ben toen praktisch alleen maar als D in het openbaar zichtbaar geweest, omdat ik sub-partner had. Mijn subkant kwam dan eigenlijk nooit aan het licht.

  2. Liefebeest schreef:

    Knuffel!! Lijkt me vervelend om te hebben (zelf geen ervaring mee). Hoop dat je snel een beetje uit je dipje komt!

Geef een reactie

