Gwenny en Financial Domination

Het is lang (te lang) dat ik iets heb geschreven voor Think about Kink. Om dit op te lossen een column over een van mijn grote passies , Financial Domination

Mijn eerste ervaring met het onderwerp was een jaar of 5 geleden op Samarium. Samen met een jongen voor wie dit ook zijn eerste keer was hebben we een middag de stad onveilig gemaakt. De controle, de luxe, ik was verkocht. Mijn favoriete aankoop, een paar bloedmooie zwarte suede pumps met een metalen stilettohak draag ik nog steeds regelmatig als aandenken aan “mijn eerste keer”. Bijna net zo fijn als de middag was het verslag dat hij daarna braaf op het forum posten. De jongen ben ik in de loop van de tijd verloren. Mocht je op FL zitten en dit lezen, stuur me vooral een berichtje!

Maar waarom vind ik het nu zo leuk? FinDom combineert drie aspecten die ik geweldig vind: protocol, verwend worden en exhibitionisme.

Protocol zorgt ervoor dat ik kan zien dat de s type zijn best doet, zelf gemotiveerd is om de regels te volgen en zijn best doet het mij naar de zin te maken. Ik ben op het moment een algemeen protocol aan het schrijven met drie verschillende niveaus van intensiteit/moeilijkheid. Dit gaat niet om het kunnen straffen van hem als hij het niet goed genoeg doet. Sterker nog het niet goed uitvoeren van protocol en daarmee mij teleurstellen is straf genoeg. Het laat zien hoeveel moeite iemand wil stoppen in dienen en hoever ze op mij gericht zijn.

Verwend worden is fijn, een dag in de stad gaat helemaal om mij. Het gaat om wat ik wil, het gaat om mij blij maken en mooie dingen vinden voor mij. Wanneer je het gevoel krijgt dat dit egoïstisch klinkt heb je helemaal gelijk. Wanneer ik mensen hoor zeggen dat het jammer is dat moneyslaves geen wasmachines voor ze willen kopen realiseer ik me pas dat dit niet voor iedereen geldt. Juist het kopen van dingen die ik wil maar niet nodig hebt is zo heerlijk decadent. Mooie schoenen, fijne sieraden, sexy jurken, lekkere luchtjes. Soms wil ik nog wel iets nuttigs kopen, maar meestal is het gros van het spul toch “because I’m worth it.”

Exhibitionisme zeker als het iets stiekems heeft is gaaf! FinDom is vaak heel subtiel, mensen verkopers zeker kunnen vaak wel iets merken maar het is niet heel out there. Ik hou niet van het shockeren van voorbijgangers, zeker niet als er kinderen op straat zijn. Maar de wetenschap van iets net onder de oppervlakte geweldig. Het protocol, wat er meestal uitziet als goede etiquette, tepelklemmen onder kleding die net niet zichtbaar zijn, de dienstbaarheid die opvalt wanneer je oplet. Het is publiekelijk spel dat niet storend is voor de andere winkelaars.

So, I love it. Voor mij is het meer dan spullen krijgen al worden die spullen vaak symbolen van de ervaring en daarom meer geliefd. Het is spannend, decadent en heerlijk. Zelf heb ik minder ervaring met de andere stukjes van FinDom (zoals tribute sturen en het overnemen van financiën) dus het praten over dat laat ik met liefde over aan iemand met meer kennis daarover.

Hmmm, nu terug naar de tekentafel. Mijn tweede punt bij hoog protocol moet duidelijk aangescherpt worden.

5 thoughts on “Gwenny en Financial Domination

  1. Alchemilla schreef:

    Leuk dat je hier ook over blogt, het blijft een controversieel onderwerp in sommige kringen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zou (als D) geen nee zeggen als het gevoel er is en de kans zich aandient. Ik houd er ook wel van vertroeteld te worden. Maar het is voor mij denk ik niet zo’n grote fetish als voor jou.

  2. Lumen1987 schreef:

    Concepten als subje verplicht geld te laten sparen bijvoorbeeld of te helpen met spaardoelen identificeren en werkelijkheid maken zou ik mezelf nog wel zien doen als Dom zijnde. Maar het idee dat iemand kado’s voor mij zou kopen… ik zou dat niet over mijn hart krijgen. Dat past niet echt mij me. Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik zou me dan parasitair gaan voelen en dat past totaal niet bij hoe ik als Dom en partner in het leven staat.

    Aan de andere kant, ben ik ook echt van mijn subje motiveren zelfredzaam te zijn en niet afhankelijk te worden van mij. Dus dat speelt misschien voor mij ook een factor dat ik niet graag met financiën zou willen spelen. Daarnaast speel ik ook niet graag met andermans eigendom. Dat is voor mij offlimits, persoonlijke harde grens als Dom zijnde als het ware 🙂

    • gwenny87 schreef:

      Hmm, ik merk dat zinnen die getypt worden na “niet aanvallend bedoelt” vaak een opvallend aanvallende toon hebben. Ik vind parasitair een erg lelijk woord.

      Dienstbaarheid, en service krijgen vind ik niet “parasitair” het is moeite die voor jou gedaan word door je s. Het hoort voor mij in de zelfde categorie als een sub die voor je kookt of je voeten masseert. Ik hou heel erg van service gerichte onderdanige. Al deze dingen kan ik prima zelf, maar de moeite die iemand anders daar “voor mij” in stopt is een major turn on

      Nu is iedereen vrij stukjes van kink wel en niet leuk te vinden, ikzelf ben niet zoon fan van het hele “D als leraar idee” maar ik voel minder de neiging om dat uitgebreid te uiten onder stukjes die daar over gaan, aangezien ik denk dat mensen die daar wel into zijn daar vast heel veel plezier mee hebben.

      • Lumen1987 schreef:

        In mijn eigen gevoel, vind ik het concept “kado krijgen van iemand.” of “shoppen op iemand anders z’n kosten” niet vergelijkbaar met service. Een concreet voorbeeld: “Persoon A masseert persoon B” ervaar ik niet hetzelfde concept als “persoon A betaalt persoon C om persoon B te masseren”. Het verschil voor mij zit hem in de ‘verplaatsing van persoonlijke eigendom op permanente basis’.

        Tuurlijk vind ik een kado van mijn subje ongelooflijk leuk. Ik heb nog niemand ontmoet eigenlijk die niet deze ervaring heeft gehad. Maar waar ik me niet prettig bij voel, is wanneer ik bepaal dat het moet plaats vinden. Dat ik mijn macht in zet om direct of indirect eigendom van iemand anders toe te eigenen. I just can’t do it, ik voel me daar niet prettig bij die macht. Omdat _ik_ _mijzelf_ dan paracitair voel. Dat is hoe ik dat ervaar. Your mileage differs by miles, en daar is toch niets mis mee? 😀 Juist tof dat je er open in bent, omdat het een controversieel onderwerp is!

  3. theNath schreef:

    Zo klinkt FinDom opeens heel erg leuk! Dit ga ik opnemen in mijn lijstje van dingen die DomiNath kan en leuk vindt. 😀

Geef een reactie

