Vernedering spel

Afgelopen Femdom feestje van Liefebeest ben ik sinds een hele lange tijd weer eens persoonlijk bloot gesteld aan vernedering spel. Nu heb ik nooit echt een warm haar gehad richting vernedering, en die dag was een bevestiging van de ideeën die ik over dat soort spel had, als sub zijnde. In a nutshell: ik vond er maar weinig aan.

Sigh

De mannen werden op een rijtje naakt opgesteld, omdat een idee was ontstaan om de penissen van de aanwezige mannen te vergelijken. We werden gevraagd c.q. opgedragen om een voor een naar voren te stappen en de bijzonderheden van je penis toe te lichten. Waarschijnlijk een steek onder water naar het stereotype beeld van de man die graag opschept over zijn lid, maar het kon mijzelf maar weinig doen. Ik ben sowieso al comfortabel met mijn uiterlijk en over mijn lul had ik ook niet veel te lullen: het ding is gewoon wat het is en heeft eigenlijk weinig bijzonderheden. Behalve het feit dat ik besneden ben, ben ik eigenlijk gewoon gemiddeld geschapen. Uiteraard heb ik wel leuke ‘horror verhalen’ voor de mensen die interesse hebben (thanks for the reminder!), maar er waren geen oren naar. En zo stond ik daar. Te wachten. Tot het over was en ik boeiendere dingen kon gaan doen.

Deze ervaring heeft bij mij bevestigd dat ik geen lol beleef aan zo’n spel als dit. Ik word er niet subbig van. Integendeel, het haalt me eigenlijk uit mijn sub-stemming. Ik denk dat het komt doordat ik vroeger mijn dosis pesterijen over me heen heb gehad, en daarvan heb geleerd om een dikke huid te ontwikkelen daartegen.

Daarnaast kan mijn hoofd redelijk goed inschatten wat iemand primaire motivaties kunnen zijn, zodat ik deze kan ondermijnen zodat de pesterijen ‘opeens’ niet meer leuk zijn. Vaak is dat reacties weghalen op datgene wat de pestkop uitvoert. Want als er geen reactie komt, is het vaak al heel snel suf en wordt er maar weinig lol aan beleefd. Misschien dat mechanisme ook onbewust in kan treden wanneer er een vergelijkbare situatie optreed, zoals tijdens vernedering in een spel. Dat ik zo’n spel dan uit automatische mentaal begin te ondermijnen door het commentaar langs me heen te laten gaan. Als je dan ook nog eens meeneemt dat ik best goed voor groepen kan presenteren met zelfvertrouwen, lijkt dat een aannemelijke hypothese.

Nu kan ik wel begrijpen waarom mensen vernedering leuk kunnen vinden. Het opgelaten gevoel kan erg triggerend werken. Het schept een soort rangorde, doordat de vernederende persoon op een bepaalde manier omlaag gehaald wordt. En rangorde heeft weer raakvlakken met  machtsverhoudingen. Vernedering kan bij de juiste mensen hele leuke en soms mooie reacties opleveren. Enkel levert het tot nu tot nog weinig positiefs op voor sub-ikke. Tried it, didn’t work out.

Maar hoe is dat eigenlijk bij jullie? Wat levert vernedering jou op in een spel? Of heb jij er ook niet zoveel mee? En zo ja, is dat ook om vergelijkbaar redenen?

-Lumen1987

2 thoughts on “Vernedering spel

  1. Alchemilla schreef:

    Ik heb denk ik meer een schaamte-kink dan een vernedering-kink. Dingen toegeven die je wilt ondanks dat je het bijna niet hardop kan zeggen, ik vind het aan beide kanten van de switch stiekem of niet zo stiekem erg leuk. Wel weer erg lastig is dat ik bepaalde dingen wel bespreekbaar wil houden en iemand niet wil conditioneren om zich daar altijd erg ongemakkelijk bij te voelen.

    Vernedering ligt erg moeilijk bij mij, ik heb ook pestervaringen maar ik heb eigenlijk nooit die muur voor elkaar gekregen, dus sommige opmerkingen kan ik nog steeds echt niet hebben. Ik heb een keer gehad dat ik een spel uiteindelijk stop moest zetten omdat ik me serieus niet-leuk uitgelachen voelde.

  2. switchalexa schreef:

    Naakt in het openbaar is voor mij een keiharde grens, dus kan niet mee denken over beleving van het feestje.

    Ik ervaar vernedering als wenselijk voor de gevallen waarbij de machtsafstand tussen D en s wordt benadrukt/vergroot.
    Dat niet alleen de nadruk wordt gelegd op het omlaag brengen van de sub, maar ook op het daardoor omhoog brengen van de Dom. (bijvoorbeeld aangelijnd kruipen, of al voetenbank dienen).

Geef een reactie

