Nieuwe ontdekkingen

persoonlijke inzichten

Afgeholpen weekend hebben ik en mijn vriendin wat interessante ontdekkingen gedaan over mijn sub-kant. De eerste ontdekking was dat mijn onderdanige kant vooral naar buiten komt als mijn vriendin vooral zichzelf is. Dat klinkt heel vaag allemaal, en ik vind het ook lastig om in worden uit te drukken. Sommige dominanten herkennen zich erin dat ze soms vol ideeën zitten en dat ze tijdens en spel even net een ander mens zijn. Misschien dat ze zich scherper ervaren, gemener of meer aanwezig. Blijkbaar ben ik daar als sub enigszins gevoelig voor. Gevoelig in de vorm van dat ik mijn dominant dan niet meer ‘herken’ als mijn eigen partner, maar als een nieuw persoon; Een nieuw entiteit als het ware. Zoiets? I guess? Het blijft vaag he?

Een tweede, kleinere ontdekking die er mogelijk een raakvlak mee heeft is dat mijn onderdanige kant pas echt goed naar buiten lijkt te komen wanneer ik het uit liefde doe. Een vriendin van mij waar ik wel eens mee had gesubt had wel eens gesuggereerd dat dit mogelijk het geval is, en het lijkt dat die hypothese wel eens goed zou kunnen zijn. Het mag voor velen binnen mijn kringen in de scene bekend zijn dat ik vooral een pleaser-sub ben (zoals hier beschreven, of nog eerder hierzo). En als ik dingen kan doen voor iemand van wie ik houd, dan word ik daar gelukkig van. Ik word heel warm van binnen als ik de warme glimlach zie van mijn vriendin. Dat is nu een van de dingen waar ik het voor doe.

Het raakvlak ligt hem op het gebied dat mijn vriendin zo’n speciale bui heeft, want dan ervaar ik haar anders. Het plaatje lijkt dan niet meer te kloppen. En daardoor kan ik nog lastig plezier putten uit het pleasen, omdat ze toch op een of andere manier niet meer voelt (ergens diep in mijn hart) als diegene die dan mijn ‘bazin’ is. Dan lijk ik meer te gaan bottomen, wat in mijn hoofd weer niet klopt want ik ben haar sub! Kortom dat vindt mijn hoofd dan stom.

Een hele nieuwe hypothese kwam van mijn vriendin vandaan. Op basis van dingen waar we afgelopen weekend over gesproken hadden, kwam zij tot de conclusie dat ik mogelijk wel eens slaaf-achtige trekken zou kunnen hebben in mijn onderdanige doen en laten. Ze had het idee dat mijn focus heel erg op het pleasen van haar leek te liggen en daar mijn genot uit te halen, en dat ze tot nu toe nog vrij weinig dingen bij mij had gemerkt dat ze af en toe speciaal voor mij moest doen om de status quo te waarborgen. Mijn voorliefde voor training en langdurige projecten binnen de D/s lijkt deze hypothese ook te kunnen ondersteunen. Nu had ik mezelf nooit echt met het labeltje ‘slave’ geïdentificeerd, vooral omdat mijn ervaringen met subben tot nu toe (emotioneel) oppervlakkig zijn geweest. Maar wie weet is dat inderdaad een facet van mijn onderdanige kant in bepaalde contexten; We gaan het zien.

Een laatste inzicht is dat ik heb gemerkt dat ik het flink lastig vind als sub zijnde dat mijn vriendin ziek is of ergens last van heeft waar ik niet aan kan doen. Ik heb een zorgzaam karakter, dus ik zorg graag voor mijn vriendin. Zeker als ze ziek is of pijn heeft of een klote dag achter de rug heeft gehad. Dan help ik maar al te graag om het leed te verzachten. Maar als ik dat niet kan doen, dan voel ik mij als sub heel erg hulpeloos, op een negatieve manier. En daar kan ik blijkbaar best somber tot verdrietig van worden, is gebleken.

Het is wel leuk om zo steeds nieuwe dingen over jezelf te leren, of om dingen te zien veranderen. Hoe is dat eigenlijk bij jullie? Hebben jullie nog recentelijk interessante ontwikkelingen meegemaakt? Of wat is hetgeen wat je het meest heeft doen verbazen over jezelf?
-Lumen1987

Geef een reactie

