De mentale beloning

Tijdens een inspiratieloze middag, besloot ik eens wat rond te klikken op StumbleUpon (een website die Google’s “ik die een gok”-knop tot hun credo hebben gemaakt). Filter ingesteld op BDSM en gaan met die banaan! Vaak vind je niet al te veel interessante dingen, maar schijnbaar had ik mazzel en vond ik een schrijfsel wat ik wel leuk vond om te lezen. Het ging om de mentale beloning voor de betrokken partijen in een spel. Bij deze het linkje: http://fortheloveofasub.tumblr.com/post/77757698915/the-rewards-of-a-submissive-much-is-written-of

Ik beleef mijn dominantie en de plezieren daarvan vooral op mentaal en emotioneel vlak. Dat wil niet zeggen dat ik niet fysiek geniet, zoals geil worden van spel of mijn partner. Maar als ik kijk waar ik vooral mijn plezier vandaan haal, dan is het uit de onderlinge band die vormt, de liefde voor elkaar die groeit en de bijzondere intieme momenten die je samen mee maakt. Er was dan ook een paragraaf dat bijzonder goed bij mij resoneerde toen ik het las:

Therefor, to my way of thinking, a submissive is not a slave. Quite the opposite. She is a free being who has chosen of her own will to give herself unreservedly to me. Catching a hummingbird in a net just feels mean spirited and destructive. Having that same hummingbird land on your fingertip of its own accord is a soaring experience. So it is for me with a woman’s submission.

Ik vind het persoonlijk erg fijn als mijn sub op haar eigen voeten kan staan en niet afhankelijk is van mij. Dat ze zonder mij ook gewoon een goede tijd kan hebben en zelfredzaam is. Buiten dat ik anders af en toe me zou gaan ergeren aan mijn partner, is dat ik dan haar overgave mooier ervaar. Dat zij er voor kiest om naar mij te luisteren en mij te gehoorzamen. Dat ik haar mag corrigeren als ze iets doet dat mij niet zint of haar juist kan belonen voor iets wat ik juist heel erg kan waarderen. En ik kan zo ongelooflijk genieten van dankbare, glinsterende subbenoogjes (wat ook in het artikel werd genoemd).

Heel vaak doe ik dingen als dominant waar ik een ‘powertrip’ aan beleef. Iets waar ik mijzelf machtig bij voel samen met mijn sub. Bondage vind ik erg leuk om te doen, omdat ik mij dan ontferm over haar bewegingsvrijheid en daarin kan bepalen wat ik wel of niet toe sta. Hetzelfde heb ik met spreek rechten, waarin ze mij met twee woorden moet aanspreken als ze zich tot mij richt of dat ik haar gag als ik haar monddood wil hebben. Het is eigenlijk een beetje een spel van geven en nemen. Het is immers ook machtig om haar te laten klaar komen zonder dat ze het tegen kan houden of de meest bizarre of rare ervaringen te geven met bijvoorbeeld hypnose.

Heel af en toe heb ik eens wat kunnen lezen over de ervaringen van een Dom tijdens een spel. En dan bedoel ik een omschrijving dat verder gaat dan een zinnetje dat diegene het wel (erg) geil vindt. Over de ervaringen van subjes ben ik veel meer schrijfsels tegen, over dat ze zich verwonderen over hun Dom of hun haat-liefde verhouding met een bepaald soort spel of speeltje. Terwijl ze meestal wel leuke dingen te vertellen hebben over hun ervaringen als je het hen persoonlijk vraagt. Dus waar doen jullie het voor? Waar gaat jullie persoonlijke kick in zitten?

-Lumen1987

One thought on “De mentale beloning

  1. Alchemilla schreef:

    Ik vind het mooi dat iemand me vertrouwt met zoveel gevoelige dingen en ik vind het leuk om samen te verkennen wat allemaal werkt en niet werkt. Zo’n helemaal wazig en blij hoofd is gewoon heel erg leuk om te zien als jij er de oorzaak van bent.

    Daar komt soms dan weer een randje mentaal sadisme bij, ik houd ervan om iemand toe te laten geven dat ze eigenlijk iets willen wat ze nauwelijks hun mond uit krijgen.

    Of soms wil ik gewoon bijten en krassen en meppen om te zien wat er gebeurt. Moet soms ook even.

Geef een reactie

