Valentijn gourmet

Een weekje geleden had ik geschreven over dat ik plannen had voor Valentijn, maar de concrete plannen wilde ik toen nog niet delen. Ik wilde namelijk de verrassing niet verklappen voor de avond de geschiedenis in ging. Nu het achter de rug is, kan ik het mysterie van mijn afgelopen valentijn onthullen.

We zijn gaan gourmetten. En voor je roept “Dat is het? Dit is waar jij op Think about Kink een blog over wilt schrijven?”, er waren twee  belangrijke spel regels: we zullen dineren als gelijken en hetgeen wat je kookt is voor de ander. En juist die twee afspraken maken het speciaal.

De eerste spel regel vond ik belangrijk om expliciet te maken omdat ik een dag speciaal voor ons twee wilde hebben. Gezien we nog redelijk vers samen zijn, zijn we ook veel op het vlak van BDSM aan het experimenten. Dus vaak we plagen elkaar vaak en graag, en kriebelen ook onze dom- en sub-triggers bij elkaar met veel plezier. En hoewel dat heel erg leuk is, vond ik het wel bestendig om even expliciet aan te geven dat ik graag als gelijken aan tafel wilde zitten vandaag.

De tweede afspraak was waar het hele idee om draaide: dat we doelbewust met elkaar bezig zouden zijn en het liefste ook op een actieve en betrokken manier. Het feit dat je niet voor jezelf kookt maar de ander geeft al een gevoel van betrokkenheid. Als je wel eens voor een gezelschap hebt gekookt of gebakken, weet je denk ik precies waar ik het over heb. Je doet vaak net dat kleine beetje extra, juist omdat je niet voor jezelf aan het koken bent. Maar je zal ook gaan leren wat iemand lekker vindt, en wat niet. En waarschijnlijk word je ook gemotiveerd om te vragen naar wat de ander lekker vind, omdat je natuurlijk liever niet iets smerigs wilt voorschotelen. En ander aspect van gourmetten is dat je vaak gaat experimenteren en aan het kokkerellen slaat. En laat dat nu opeens wat spannender worden als je het niet eerst zelf kan proeven, en juist ook interactie oproept door naar feedback te vragen.

Uiteraard heb ik voor kaarslicht bezorgt, gezien dat toch wel een romantische sfeer schept. Daarnaast ook een goed digitaal haardvuur filmpje op mijn TV af laten spelen, bij gebrek aan een echte, en het totaal plaatje was compleet qua verlichting.
(Een leuk feitje: als een persoon iemand erg leuk vind, dan gaan diens pupillen verwijden. Dit is een stukje universeel  lichaamstaal, wat men onbewust oppikt. En raad eens wat een met kaarslicht verlichtte schemerduister doet met pupillen? Juist!)

Als laatste heb ik ervoor gekozen om alles op de grond te doen, waar ik een oude 4 seizoenen dekbed op de vloer had gelegd met 2 kussens erop. Dit zorgt ervoor dat je makkelijk samen kan knuffelen terwijl je wacht tot het eten gaart. En op één of andere manier heeft het ook wat speciaals, om zo samen op de grond te eten. Ik denk een beetje dezelfde vibe die je krijgt als je gaat picknicken, wat ook best wel romantisch is.

Daarnaast had ik ook een erg leuk plannetje voor het toetje. Ik had verschillende soorten bonbons gekocht. En die zouden we vervolgens aan elkaar voeren. Uiteraard zat hier ook één maar aan verbonden: we zijn allebei geblinddoekt. Ik kan alleen maar zeggen dat het inderdaad de bijzondere ervaring was waar ik op hen gehoopt. De bonbons leken opeens heel anders; groter vooral. En natuurlijk ook een leuke uitdaging om de mond van je partner te vinden zonder diens snoetje in de smeren met praline crème en chocolade.

Ik vond het een bijzonder  geslaagde intieme avond in bijzonder aangenaam gezelschap. En ook ben ik blij dat het zo goed was gegaan!

– Lumen1987

One thought on “Valentijn gourmet

  1. Roel den Dulk schreef:

    Beste Lumien,
    Wat een leuke geste en waarschijnlijk voor herhaling vatbaar.
    Dank je wel voor het delen hiervan

    Groeten,

    Roel den Dulk.

Geef een reactie

