Inpakken, opvouwen, uitspreiden, af laten gaan

Iedereen die mijn blogposts een beetje volgt, zal gemerkt hebben dat ik iets met touwbondage heb. Bij bondages hebben we het eigenlijk best vaak over wat er na de bondage komt: de seks of een spelsoort. Vandaag zijn er een paar doelen of fases van bondage zelf die ik wat meer in de spotlight wil zetten.

Inpakken: je kunt met een bondage iemand bedekken en dan selectief delen laten zien. Hiermee scherm je iemand als je wilt ook af van allerlei prikkels. Je kunt ook delen omlijsten, zoals met sommige borstbondages. Ik vind zelf hoofdbondages niet mooi om te zien, maar de constante druk en het blinddoekeffect maken me wel heel erg rustig. Dan hangt het er dus van af of je mijn gezicht wilt kunnen zien of dat je het belangrijker vindt dat ik rustig word.

Opvouwen: je kunt iemand tot een balletje oprollen en zo in zichzelf wegknopen van de wereld, een beetje zoals met inpakken maar dan met minder touw. Of je vouwt alleen een arm of een been in een lastige positie. Hoe lastig je het maakt, bepaalt of het een fysiek inspannende en mentaal ontspannende bondage is die vooral afleidt van allerlei ruis. Of misschien maak je het liever wat lastiger met een nare pijnlijke bondage zoals een predicament-bondage. Ik vind zelf predicaments leuk om te knopen omdat je er creatief voor moet zijn en daarna redelijk hands free van het resultaat kunt genieten. Maar als geknoopte/bunny lig ik liever te zweven in een niet te strakke hog tie dan te zweten in een of andere ongemakkelijke positie (en ja, ik kan in slaap vallen in een hog tie als ie fijn geknoopt is).

 Uitspreiden: ‘uitspreiden’ gaat voor mij over tentoonstellen en kwetsbaar maken. Je kunt bijvoorbeeld iemand in X-vorm op een bed binden of iemand op een andere manier open en beschikbaar vastbinden. Hier komt voor mij meestal wel een seksuele lading bij kijken, ook al is het maar omdat je zo te kijk ligt en je elke luchtstroming al snel voelt over je hele lijf. Dit soort dingen doe ik ook alleen met iemand die ik heel goed ken.

Af laten gaan: het uitknopen is bij veel mensen een beetje een ondergeschoven kindje. Dat komt ook vaak omdat veel mensen ermee wachten tot het echt moet. Terwijl er niemand is die zegt dat je niet kunt uitknopen, en inknopen, en weer uitknopen, etc. Als je iets meer tijd hebt, kun je ook meer spelen met snelheid en de weg die je touw neemt over het lijf van je knooppartner. Dit is het moment om nog even te plagen of pijn te doen en om iemand te verrassen die weinig meer verwacht.

Natuurlijk is het fantastisch om gewoon lekker spontaan te knopen, maar soms is het ook leuk om te experimenteren met verschillende stijlen en technieken. Door te oefenen met knopen met een doel, kun je dat later veel makkelijker even tussendoor doen als je hoofd er opeens naar staat. En dat je dan minder staat te klungelen, daar wordt iedereen toch blijer van?

2 thoughts on “Inpakken, opvouwen, uitspreiden, af laten gaan

  1. Lumen1987 schreef:

    Een flink tijdje terug heb ik ook eens op TaK geschreven (https://thinkaboutkink.wordpress.com/2011/01/05/lumens-take-on-ropebondage/) over mijn perspectief op bondage. En mijn gevoel is daar eigenlijk nog steeds niet veel aan veranderd, al wil ik nog wel eens wat meer onderzoek gaan doen in Ribbon bondage. Wat je me toen eens had laten zien en ervaren, vond ik wel tof. Vooral dat je het zo weinig opberg ruimte in beslag neemt, dus heel makkelijk ‘on the go’ mee kan nemen 🙂

Geef een reactie

