Valentijn 2014

Vandaag is het weer zo ver: het is 14 februari, en dus is het weer Valentijnsdag. Het is een dag waarover de meningen verdeeld zijn. Een deel vind het commerciële onzin, en een ander deel juist een spannende dag want wie weet word jouw stille liefde wel beantwoordt. En weer anderen, waaronder ikzelf, zien het als een goed excuus om wat samen te doen met je liefje. En weer voor andere mensen is het een dag om gevalideerd te worden, om nog bevestigd te krijgen dat ze aantrekkelijk zijn.

Ik heb nooit echt het gevoel gehad dat ik kado’s moet geven op Valentijn. Ten minste, niet zoals de commercie dat probeert te pushen, met een nieuw lingerie setje kopen of een nieuw luchtje. Ik vind het veel leuker om een gevoel of ervaring te geven, iets om samen te delen en dat als herinnering kan dienen. Het gaat mij dan om dingen die erg passen bij het stel zelf, hun eigen opgebouwde ‘inside jokes’, hun koosnaampjes of misschien hoe ze elkaar hebben leren kennen of gezamenlijke hobby’s of passies. Eigenlijk iets persoonlijks, dat in hun context goed past. Een voorbeeld hiervan is een ‘box of love’, waar je een doosje vult met allerlei dingen die je aantrekkelijk, mooi en tof vind aan je partner.

Wat ik trouwens wel grappig vind, zijn de opmerkingen over dat Valentijn zo commercieel gebeuren is en dat sommigen mensen vinden dat ze helemaal geen speciale dag nodig hebben om hun geliefde geliefd te laten voelen. Toch heb ik vaak het idee dat mensen, en deze mensen dus ook, vaak te weinig tijd voor elkaar vrij maken om speciaal met alleen hen twee te spenderen. Voor hen die ‘Valentijn niet nodig hebben’, kan ik zeker aanraden om eens een vaste date night in het leven te roepen als ze niet al zoiets doen. Ik heb hier al eens over geschreven op TaK.

Ook vandaag heb ik plannetjes gemaakt om de avond te spenderen met mijn hartendief. Geïnspireerd op een ideetje dat opeens spontaan in mij op kwam, maar ik zal later er nog een keer op terug komen gezien het nog een verrassing is voor haar. Ik heb in ieder geval mijn tijd genomen om haar ongelooflijk nieuwsgierig te maken naar wat wij samen (of ik met haar) ga doen. Maar mijn innerlijke, ‘hopeless romantic’ zal er in ieder geval wel happy van worden denk ik zo. Wel spannend voor mezelf trouwens, gezien ik nog niet weet of het inderdaad zo goed zal uitpakken zoals ik het in mijn hoofd heb zitten.

Aan iedereen wens ik dan ook een gezellig Valentijn!
-Lumen1987

2 thoughts on “Valentijn 2014

  1. Loos schreef:

    Klinkt al heel leuk Lumen1987. Ben zelf nu ook nieuwsgierig geworden wat je voor haar hebt gedaan:) En of het uitpakte zoals je had gehoopt:)

  2. […] weekje geleden had ik geschreven over dat ik plannen had voor Valentijn, maar de concrete plannen wilde ik toen nog niet delen. Ik […]

Geef een reactie

