Overdracht

Als ik iemand niet de hele tijd zie, is er vaak even een aanpassingsperiode voordat mijn hoofd helemaal staat naar spelen met die persoon. Ik kan met allerlei dingen bezig zijn waar mijn speelpartner niet of maar half van op de hoogte is en andersom geldt hetzelfde. Ik houd mijn primaire partner/huisgenoot in het voorbijgaan op de hoogte van dingen waar ik misschien niet meteen een chatberichtje of mailtje aan een ander zou wijden. Dat betekent dan niet dat een daarvan me niet hartstikke dwars kan zitten net op het moment dat we leuke nare dingen van plan zijn.

In de zorg of bij een duobaan heb je overdrachtsmomenten, waar de volgende ploeg of persoon te horen krijgt wat er allemaal speelt. Dat kan meer of minder formeel zijn, maar er wordt wel even tijd voor gemaakt, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Datzelfde kan dus heel nuttig zijn voor een speelrelatie. Nou heb ik soms nogal veel haast om te gaan spelen, maar meestal kom ik mezelf dan keihard tegen. Misschien dat anderen het wel kunnen? Maar ik hoor van de meeste mensen toch wel dat even bijpraten helpt om rust in hun hoofd te krijgen en over te gaan naar speelmodus. Zelf ga ik meestal voor thee en iets te knabbelen en begin ik redelijk op gelijke voet. Zo halverwege de thee is meestal wel duidelijk welke kant het opgaat en is het vooral de vraag of de thee nog op gaat komen voor we te afgeleid raken. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat anderen hieraan doen. Heb je een vast ritueel, ook al woon je misschien samen? Of duik je meteen je spel in?

3 thoughts on “Overdracht

  1. Lumen1987 schreef:

    Voor mij was het eigenlijk altijd dat ik eerst gewoon wat met die persoon ging praten: hoe iemands dag was, interessante recente ontwikkelingen, over het weer of wat dan ook. Beetje small talk, beetje bij praten, beetje plagen… Dat soort dingen.

    Soms ben ik heel erg in de mood om te spelen, en dan ga ik meestal die persoon meer zitten plagen, teasen en ‘op zitten te warmen’ over kanalen zoals fetlife, sms, skype of WhatsApp.

    En daaruit vloeit, net zoals jijzelf ook aangaf in jouw blog, of en hoe er gespeeld gaat worden.

    Ik heb wel eens een keer een spel gestart als Dom zijnde vanaf het moment dat ik de deur binnenkwam, door sublief tegen de muur aan te werpen, de deur dicht te doen en haar verder te bewerken. Was heel erg tof en ging ook goed, maar ik kan me heel goed begrijpen dat zoiets compleet ‘backfired’ als sublief totaal niet in de mood was.

  2. Roel den Dulk schreef:

    Beste Alchemila,
    Als je een spel speelt met iemand die van verre komt, vindt de ander het wel fijn als deze eerst even van de reis bij kan komen en haar gedachten even kan ordenen in het sub zijn.
    Ik ben wel eens gelijk met het spel begonnen en dat vond ik wel fijn, maar de slavin had toch een niet zo bevredigend gevoel eraan over gehouden omdat zij nog niet in de rol van slavin zat.
    Wanneer je een langdurige buitenechtelijke relatie opbouwt met een slavin, heeft zij ook recht op een stukje genegenheid en aandacht voor je een spel begint te spelen, opdat je sociale aspecten van jou slavin kunt vernemen en het spel hierop eventueel aan kunt passen.
    Zelf heb ik een bevriend stel wat altijd gelijk met een spel begint zodra de persoon binnenkomt. Hierdoor blijven de sociale gevoelens achterwegen en is het spel meer gericht op bevrediging van lustgevoelens.
    Deze relaties duren dan ook meestal niet lang, of dat door deze benadering komt durf ik niet te zeggen.

  3. theNath schreef:

    meteen beginnen kan ik echt niet. Eerst even binnenkomen, kijken hoe ik me nu voel. Dan ontvouwt het spel zich vanzelf.

Geef een reactie

