Luisterend oor

Ik ben vrij laat met echt kinky dingen begonnen en speelde eerst ook nog met iemand die weinig contacten had binnen het kinkwereldje. Daardoor voelde ik me in het begin best wel alleen. Ik kon over veel van de dingen die ik meemaakte, opeens niet meer echt praten met mijn vrienden en ook mijn partner had zijn subbiekant nog niet ontdekt.

Uiteindelijk durfde ik naar wat munches en huiskamerdingen te gaan, maar heel hard ging dat allemaal niet. Tot…ik dus iemand tegenkwam op FetLife waarvan de avatar er heel bekend uitzag, en ik via-via meer bekenden vond. Een daarvan zie ik nog steeds af en toe en hij heeft een hoop met mij te stellen gehad. Ik was een overenthousiaste newbie, een nog wat onzekere dominante en een mutserdemuts vanillameisje en dat alles is met veel kopjes thee en knuffels in redelijk goede banen geleid.

Daar moest ik aan denken toen ik met iemand praatte, die nu de wereld van BDSM aan het verkennen is. Hij liet vallen dat iets beter was geworden omdat hij erover kon praten, en ik was toch best wel even blij dat ik dat voor hem kan doen. Ik help hem sowieso omdat ik hem al heel lang ken en gewoon graag gelukkig zie worden (en omdat ik hartstikke nieuwsgierig ben). Maar ik help hem en anderen ook graag omdat, ooit, ergens iemand mij een veilige landing heeft gegeven. Nu is het mijn beurt om klaar te staan met de knuffels en de thee.

2 thoughts on “Luisterend oor

  1. Roel den Dulk schreef:

    Beste Alchemilla,
    Wat goed van jou dat jij openstaat om eventueel anderen te helpen. Zelf sta ik samen met mijn vrouw en sub ook altijd open om andere geïnteresseerden hun plekje te laten vinden in de wereld van de BDSM. Het gevaar dat deze persoon bij de verkeerde mensen in aanraking komt en daardoor beschadigt wordt is groot.

    • Alchemilla schreef:

      Dag Roel,

      Tja, ik doe het niet voor de complimentjes. Het lijkt me vooral suf als iemand helemaal opnieuw het wiel uit moet vinden en ik heb er lol in als ik kwartjes zie vallen. Aan de andere kant ervaar ik wel de zelfredzaamheid van mensen en dat BDSM-mensen even naar of aardig zijn als de doorsnee-Nederlander. Ik denk dat het altijd, nilla of niet, belangrijk is om kritisch te zijn, naar verschillende meningen te luisteren en dan je eigen mening te vormen, maar ja, dat is dan weer mijn dogma 🙂

Geef een reactie

