Buiten de cirkel

Sinds ik naar munches en feesten ga, heb ik best wel een leuke vriendenkring opgebouwd. Mensen waar ik mee kan praten, die ik om advies of een second opinion kan vragen of mensen die gewoon erg lief en/of leuk om mee te spelen zijn. Dat heeft wel als gevolg dat ik niet vreselijk hard op zoek ga buiten dat cirkeltje. Dat terwijl een nieuw geluid of een nieuw gezicht best welkom kan zijn.

Kort geleden ging ik naar een feest met verder alleen iemand die nog nooit naar een feest was geweest. Geen groepje, geen vrij grote kans op in ieder geval chaos en een beetje geklooi. Ik voel me vaak nogal zenuwachtig als ik niet weet of ik wel een beetje aanspraak ga hebben. Ik ben vroeger nogal gepest en buitengesloten, waardoor ik niet echt rustig zo’n situatie instap. Ik vond TUS bijvoorbeeld van tevoren doodeng, omdat ik alleen was.

Spoiler: ik heb me weer eens druk gemaakt om niks. Na de rondleiding voor nieuwelingen met ‘mijn’ kersverse kinkster kwam ik meteen daarna een groepje mensen tegen, waar ik een groot gedeelte van de avond mee heb doorgebracht. Zij, ook nieuw, vonden het heel erg fijn dat ik dingen kon laten zien en uitleggen. En ik vond het fijn dat ze er wat aan hadden en dat er wat kwartjes vielen in de loop van de avond. Ik deed wat bondages, waar eigenlijk iedereen blij mee was en wat iemand zelfs onverwachte sadistische trekjes deed ontdekken. Ik werd gewoon helemaal blij van de “Yay! Touwtjes!”-gezichten die ik zag en mensen die soms zelfs voor het eerst snapten wat er leuk aan was. Ik mocht zelfs bij iemand een voetmassage doen toen mijn dominante kant even een beetje opgeraakt was.

Soms voel ik me aan het eind van een feestje een beetje vervelend als ik veel voor anderen heb gedaan. Dan heb ik het gevoel dat ik er zelf een beetje bij in ben geschoten. Dit keer was het echt anders, ik heb gewoon lekker gepraat en ik was ze ook dankbaar dat ze me gered hebben van veel ongemakkelijkheid. Ik kreeg energie van hoe ze genoten van de avond en ik ben bijna naar huis gestuiterd. Tja, misschien moet ik toch iets vaker op de bonnefooi naar zoiets en dan hopen dat ik zo zacht land…

3 thoughts on “Buiten de cirkel

  1. Roel den Dulk schreef:

    Heel vaak voel je in het begin jezelf een beetje onzeker. Het is dan ontzettend fijn wanneer de groep openstaat voor nieuwe mensen .
    Wij zelf geven ook 2 maal per jaar een sm clubavond bij ons thuis voor de club sm desire en besteden dan ook extra aandacht aan die mensen welke voor het eerst komen. Hieruit ontstaan hele leuke en gezellige contacten.

    • Alchemilla schreef:

      Ja, gelukkig zijn er onder andere de jongerenmeets van BDSM-Jongeren en Samarium. En natuurlijk al die munches en huiskamermeets die verschillende mensen verder nog organiseren in het hele land. Wat dat betreft denk ik dat Fetlife ook een belangrijke bron is voor het vinden van aansluiting en activiteiten. Dat is het voor mij in ieder geval wel al een aantal jaar.

  2. […] en gewoon graag gelukkig zie worden (en omdat ik hartstikke nieuwsgierig ben). Maar ik help hem en anderen ook graag omdat, ooit, ergens iemand mij een veilige landing heeft gegeven. Nu is het mijn beurt om […]

Geef een reactie

