Goede voornemens 2014

Vorig jaar had ik een stel goede voornemens opgesteld voor mezelf en gezien we weer tegen het einde van het jaar zijn, is het wel eens tijd om te zien wat ik dat nu eigenlijk van bereikt heb.

Het doel om een keer strap-on seks het zijn ondergaan, is hem niet helemaal geworden. Ik heb wel in mijn afgelopen relatie meer met anaal geëxperimenteerd aan de ontvangende kant en we hebben ook pogingen gedaan om met een strap-on bezig te zijn, maar laten we maar zeggen dat het even niet makkelijk wilde passen om er ook echt wat leuks van te maken. Wel in die periode zelf met een dildo en plugs wat geoefend om te ontspannen, maar voor we een nieuwe poging gingen wagen klapte onze relatie. Dus daar zou ik nog een half vinkje kunnen zetten.

Mezelf makkelijker overgeven als sub is ook nog niet helemaal gelukt en eigenlijk vind ik dat niet eens een groot probleem. Bottomen gaat mij wel gewoon goed af, maar dat ik het lastig vind om echt te subben… eigenlijk beschouw ik het niet meer als een probleem. Ik heb geleerd dat ik niet echt de behoefte voel om naar iedereen mezelf over te kunnen geven. Ik heb gemerkt dat ik best wel kieskeurig ben als het gaat om mijn keuze in dominante partner en ik heb daar eigenlijk ook vrede mee. Dus geen vinkje, maar eigenlijk eerder gewoon een streep door gezet als een doel dat niet meer op gaat voor mij.

Het doel om meer artikelen voor de Academy te schrijven, daar heb ik maar weinig van waar kunnen maken. Ik heb achter de schermen wel een aantal stukken in de steigers staan, maar ik ben nog niet tevreden met het eindresultaat.

En mijn doelen qua pijnspel: aan de dominante kant heb ik nog niet echt een nieuwe pijnspel speeltje gevonden waar ik echt heel erg happy vond wordt. Ik heb wel de quirt ontdekt en daar eens mee gespeeld en die ook wel als leuk ervaren. Maar ik bezit er geen, dus eigenlijk kan ik niet zeggen dat ik aan dat doel heb voldaan. En qua pijn ontvangen, ik heb CBT (Cock & Ball Torture) ontdekt in mijn vorige relatie. En dat spel-element heeft een hele bijzondere en ook redelijk positieve impact op mij. In de juiste context kan ik daar behoorlijk subbig van worden. Zo’n commanderende blik in de ogen van je dominante partner wanneer ze mij een opdracht geeft terwijl haar vingers steeds strakker om mijn scrotum gaan en langzaam maar gestaag mijn ballen pletten… wow, ongelooflijk intense ervaring. Ook een hele intieme manier van gepijnigd worden en in zo’n context ook een krachtige manier om te laten zien wie er het voor het zeggen heeft. Ik mag dan veel wilskracht hebben, maar geloof me: wie dat bij mij doet wint uiteindelijk (en dat is natuurlijk ook de bedoeling!).

En wat heb ik eigenlijk allemaal gedaan en ervaren dit jaar? Een van de dingen die een erg grote impact op me het gehad is mijn afgelopen relatie. Ik ben erdoor in contact gekomen met hypnose, iets wat nu een belangrijk onderdeel van mijn repertoire is geworden. Ik heb een klein beetje ervaring met vaderschap opgedaan en de waarde van een vaste “date night” ontdekt. Ik heb ervaren hoe een polyamoreuse relatie voelt en een beetje gezien wat daar bij komt kijken. Ik heb een klein beetje van mijn onderdanige kant kunnen ontdekken. En ik heb ook veel geleerd over mezelf qua liefhebben en houden van mensen.

Ik heb de grote stap gedaan om de problemen in mijn seksleven aan te pakken. Ik heb ervaren wat anale seks met mij kan doen en ik heb de remmingen en muurtjes die ik bij seks en intimiteit heb kunnen verminderen. Ook ben ik wat spontaner geworden en durf ik wat makkelijker op kansen in te gaan qua BDSM spel als op intiem gebied. Ik durf makkelijker aan te geven dat ik iemand leuk vind en maak mij veel minder druk om een blauwtje te lopen.

Verder heb ik nu een stekkie voor mezelf en ben ik tevreden met hoe het mijn werk gaat en dat ik daar nog steeds veel plezier in heb. Ik heb geleerd hoe ik voor Android en OpenGL kan programmeren. En ik van blij om te zien dat Think about Kink nog steeds blijft groeien in content en gebruikers van de website. En daar wil ik zeker mijn andere medeschrijvers aan bedanken, maar ook de mensen die een guest-post op TaK hebben willen zetten.

En nu we het heden en het verleden gehad hebben, wat heb ik voor mezelf op de horizon gezet? Wat voor goede voornemens heb ik? Voor Think about Kink blijf ik nog steeds op zoek naar nieuwe schrijvers die nieuwe perspectieven aan het spectrum kunnen toevoegen. Ik wil nog steeds de Academy verder uit breiden, en daarin heb ik ook al en aanbod voor staan om een gehele nieuwe sectie op te zetten. Welke dat is, dat houd ik nog even geheim 😉 Verder denk ik dat ik wel eens wat over hypnose neer wil gaan zetten. Ik had al informatieve blogs geschreven over hypnose workshops die ik heb gegeven, en deze zou ik met wat aanpassingen in de Academy kunnen hangen.

Verder hoop ik nog steeds een kans te kunnen krijgen om flink in de diepte te kunnen gaan als sub. In het Engels kan ik het mooi uitdrukken met “I’ve scratched the surface, and there is still a long way to go”. Ik merk dat mijn dominante kant veel verder ontwikkeld is dan mijn onderdanige kant en ik begin het eigenlijk een klein beetje als storend te ervaren. Ik zou graag eens willen ervaren hoe het is om aan de andere kant van het spectrum te staan. Hoe het is om regels te hebben waar je je aan dient te houden, hoe het is om een collar te verdienen en hoe het is om ‘eigendom status’ te bereiken als subje. Ik zou wel eens willen ervaren hoe het is om aan de andere kant van een Tease & Denial spel te staan en ik ben ook erg nieuwsgierig naar chastity play en hoe dat voor mij in de praktijk zou werken (om maar een hindernis te geven: als ik salsa ga dansen dan moet de dame waarmee ik dans dat ding kunnen voelen, en dat is voor mij een harde grens). Ik zou dol graag meer ervaringen op willen doen met verschillende bondages en ook andere manieren van bondage (denk aan folie, of een armbinder), en ook langdurige bondage binnen de relatie (ik heb iets met het concept van subjes ‘opbergen’ wanneer je even niet met ze bezig bent, waar ik wel eens een klein beetje over had geschreven hierzo). Maar ik heb ook iets met formele BDSM, met de structuur, training en de rituelen dat het kan bieden en het opbouwende karakter ervan.

Daarnaast heb ik ook vanwege mijn besnijdenis nu weer dingen te ontdekken op seksueel gebied, waar ik al eerder over had geschreven. Maar is dat een inkoppertje als het gaat om doelen voor 2014, want ik ben nu eenmaal een seksueel actief persoon. Dit gaat er eentje zijn die ik vrijwel zeker automatisch gaat kunnen aftekenen aan het einde van 2014. Voelt een beetje alsof ik vals speel daarmee.

Ik wens jullie allemaal in ieder geval een prettige jaarswisseling en dat jullie een succesvol en gelukkig jaar tegemoet mogen gaan!
-Lumen1987

Geef een reactie

