Feeling loved/owned – Markeren van je sub/slaaf

Geïnspireerd door een post op Fetlife, namelijk “101 ideas to make Your slave feel Owned (i.e. loved)“, is het idee voor mij ontstaan om een serie te starten. In die serie wil ik in gaan om verschillende ideeën die worden aangereikt in dat schrijfsel en hoe ik daarover denk of me daarbij voel. Alle posts over deze serie zullen terug te vinden met de “Feeling loved/owned” tag.

Een aspect binnen de BDSM waar ik me werkelijk niet prettig bij voel, is het permanent markeren van mijn subje. Maar hoewel niets voor mij is, Dom of sub, is het wel een krachtige manier is om een teken van eigendom te introduceren. Op tijdelijke basis heb ik minder moeite mee; Ik heb als subje wel eens de naam van de meid waarmee ik toen speelde in mijn arm gekrast gekregen van haar, en ik vond het heel erg jammer dat ik de volgende dag er niets meer van terug kon zien. Ik werd helemaal warm van binnen als ik het zag en mijn vinger erover haalde. Dus naar mijn mening kan het zeker een positief iets zijn binnen een relatie.

Maar wat zou je allemaal kunnen doen om jouw s-je te markeren?  Op tijdelijke basis kan je met een pen of stift aan de slag gaan. Je kan bijvoorbeeld jouw subs koosnaam op een plek schrijven waar hij of zij het kan zien (leer in spiegelbeeld te schrijven als je wilt dat sublief het in de spiegel wilt kunnen lezen!), waardoor je hem of haar kan herinneren aan hoe jij diegene noemt en wat voor band jullie hebben. Maar een “Eigendom van … ” is natuurlijk ook een erg overduidelijk voorbeeld, of je op de vernedering tour kunnen gaan en krachttermen gebruiken die goed voor diegene werken. Of je schrijft de beste zin uit jullie lievelingsliedje (of het nummer waar jullie voor het eerst op hebben gezoend bijvoorbeeld) op de binnenkant van de arm, als een herinnering aan jullie ‘geschiedenis’ samen.

Een collar is ook een goede manier om je stempel te zetten op je partner. Eventueel kan je er nog een heel ritueel omheen bouwen, zoals de ‘befaamde’ rozen ceremonie. Persoonlijk vind ik het prachtige symboliek en daar had ik in een eerdere ‘Feeling loved/owned’ al eens over geschreven. Maar je kan ook ervoor kiezen om sublief een chastity belt te laten dragen. Het heeft een grote impact op het leven van je subje en daardoor kan het een aanzienlijk gevoel van eigendom geven, maar het is voor veel mensen niet weggelegd.

Een semi-permanente manier van je subje te markeren is door middel van een piercing. Mogelijk niet voor velen weggelegd, maar het kan een bijzondere manier zijn om jouw subje te markeren. Er is een groot scala aan plekken waar je kan piercen: zichtbaar of niet (is het jullie gedeelde geheimpje). En er net zo’n groot aanbod aan de versieringen die je aan wilt brengen. Naar mijn weten kan het ook makkelijk mee in de douche, dus ook dat is mooi meegenomen. En als je nog een beetje creatief bent kan je een piercing zelfs nog in het spel betrekken; Een dun touwtje om een tongpiercing kan iemand erg motiveren om op een bepaalde plek te blijven (Zorg er alleen wel voor dat alle betrokken partijen, direct en indirect, het daar mee kunnen vinden uiteraard). Enkel voor mij is het echt niks om sub zijnde, gezien ik niets door mijn huid wilt hebben. Dat is voor mij een harde grens. En als Dom zie ik er persoonlijk weinig meerwaarde is, al vind ik het idee van een tongpiercing bondage wel ‘entertaining’.

Qua permanente markeringen kan je opteren voor een tatoeage, waar je ook veel vrijheid hebt met betrekking tot locatie en ongelooflijk veel vrijheid in wat de tattoo gaat zijn. Sommige mensen gaan voor een serienummer van het online slavenregister, eventueel inclusief barcode, en anderen kiezen de tag of naam van hun D. Maar uiteindelijk komt het vooral neer op de artistieke vrijheid die de Dom toestaat of zelf wilt nemen, en wat men kan bedenken. Ik ken zelf eigenlijk niemand die dit heeft gedaan, maar ik weet wel dat het voor mij een stap te ver is. In mijn hoofd blijft dan maar continue rondspoken: wat als je dan weer uit elkaar gaat?

Een andere, in mijn ogen best extreme, manier van permanent markeren is het brandmerken. Ik vraag het me af of mensen het echt hebben ondernomen, want het lijkt me echt vreselijk pijnlijk, laat staan dat je zelf zo’n huidverschroeiend merk als Dom tegen je geliefde subje moet aandrukken… Ik heb het recentelijk nog in het klein moeten ervaren bij de operatie van mijn besnijdenis waar men een kleine soort soldeerbout heeft gebruikt om de twee huidlagen aan elkaar te ‘plakken’, en dat was met een verdoving niet prettig te noemen. Laat staan dat het op een significant groter oppervlak plaats vind en het schroeien ook nog langer duurt. Maar aan de andere kant, als jij dát voor jouw Dom over hebt dan zegt dat denk ik ook wel heel erg veel over jullie relatie en jullie band. Maar mij niet gezien!

-Lumen1987

4 thoughts on “Feeling loved/owned – Markeren van je sub/slaaf

  1. h schreef:

    Waarom zoek je het zo ver? De meeste vrouwen hebben gaatjes in de oren. Een man heeft soms ook een gaatje voor een oorbel.

    • Lumen1987 schreef:

      Voor mijn gevoel valt een oorbel niet onder de paraplu term van piercings. Als ik het woord piercings hoor, denk ik aan studs in iemands neusvleugel, een piercing door iemands tong. Ik denk dan aan eigenlijk allerlei soort piercings behalve oorbellen (daarentegen heb ik wel weer dat tunnels en staafjes langs de oorschelp weer wel onder piercings heb zitten). Oorbellen zijn voor mij iets allerdaags, maar dat gevoel heb ik niet bij piercings 🙂

      Maar je hebt gelijk hoor, oorbellen kunnen makkelijk. Maar ik zou dat als Dom nog steeds niet gebruiken als een medium om mijn ownership van diegene zichtbaar te maken.

      • h schreef:

        Idem met een collar toch? Een collar heb je in verschillende formaten en uitvoeringen. Voor de buitenwereld is dit een mooi juweel, voor de drager en de gever gaat het veel verder.

      • Lumen1987 schreef:

        Sure, een Collar hoeft ook niet eens perse iets te zijn om iemands hals 🙂 Ik heb alleen gewoon een rare scheiding in dat ik oorbellen los zie van alle andere soorten piercings 😉

Geef een reactie

