“Zijn die alletwee van jou?”

Ik was laatst op een munch waar iemand mij de bovenstaande vraag stelde, wijzend op mijn subje en mijn primal lover. Degene die de vraag stelde, verwachtte een ja, en dat zou ook het simpelste antwoord zijn geweest. Maar ik kon daar niet zomaar ja op zeggen, en dat zegt veel over mij en hoe ik mijn relaties zie.

Mijn subje zou toch de makkelijkste zijn om als “van mij” te bestempelen, zou je denken. Hij subt voor niemand anders op dit moment. Maar hij is niet van mij; ik mag soms met hem spelen. Ik ben zijn derde vriendin, en ik heb erg veel respect voor zijn primaire partner waarmee hij samenwoont. Hij subt alleen voor mij als hij even weg kan van zijn dagelijkse verplichtingen en zijn bedrijf, en ik vind het moeilijk om dat af te dwingen. Zijn onderwerping aan mij is een geschenk wat hij me biedt, niet iets wat ik eis als ik er zin in heb. En ik ben hem er elke keer weer dankbaar voor.

Mijn lover is ook niet van mij. Vooral omdat hij de alpha is en ik zijn speelbal, als we niet gewoon lekker gelijk zijn, want dat gebeurt ook nog wel eens. Maar hij is ook niet van mij omdat ik niet zijn enige wil zijn. Ik zou heel graag zien dat er nog iemand was, iemand die er meer voor hem kan zijn, die dichterbij woont en die hem een echte samenwonen-en-lasten-delen-relatie kan bieden, want dat kan ik niet. Dus van mij is ook in dit geval een slechte omschrijving.

Is de man met wie getrouwd ben van mij? We houden zielsveel van elkaar. We willen samen oud worden en iedereen die ons vanuit vanille-dingen kent, weet dat wij onafscheidelijk zijn. Hij is gewoon erg vanille, hij heeft onze open relatie op dit moment alleen nog maar gebruikt om af en toe tegen mij te zeggen: “Zij is een mooie vrouw!” Hij is zo’n verlegen schat.

Ik ben geen Domme die slaven bezit en geen cuckoldress, niemand is van mij. Ze zijn allemaal zelfstandige personen van wie ik erg veel houd. En ik prijs mezelf gelukkig dat ze deel uitmaken van mijn leven.

One thought on ““Zijn die alletwee van jou?”

  1. Lumen1987 schreef:

    Mooi stukje hoor 🙂

Geef een reactie

