‘Service’ Domme

Over service Dominanten wordt in de scene altijd een beetje denigrerend gedaan. Want een dominant moet immers vooral doen wat hij of zij wil en niet wat de onderdanige zou willen.
Ik ben het er in zoverre mee eens dat ik elf ook vooral doe wat ikzelf leuk vind, maar ondertussen kan je best rekening houden met wat je subje leuk zou vinden. In mijn ogen is het toch de bedoeling dat je beide een fijne tijd hebt met elkaar.

Een voorbeeld. Laatst ben ik naar Belgie ben geweest voor het footlovers feestje waar ik eerder al over geschreven heb. Nu heb ik genoeg schoenen waar ik het merendeel van de aanwezige mannen het hoofd mee op hol zou kunnen krijgen. Maar die heb ik allemaal thuis gelaten. Mijn date van die dag houdt nl zelf heel erg van laarzen en dus had ik twee paar laarzen meegenomen. Kon ik op de helft van het feestje ze nog omwisselen.
Tijdens de date was wel duidelijk dat hij het fijn vond dat ik laarzen aan had. Toen heb ik ook tegen hem gezegd dat ik dat speciaal voor hem gedaan had, daar was hij best een klein beetje verbaasd over. Hij zei dan ook dat hij het wel heel fijn vond dat ik dat gedaan heb.
Voor mij is dat allemaal niet meer dan logisch. Ik wordt er blij van als mijn dates blij zijn, dus is het voor mij een makkelijke keus om rekening met hen te houden. Mits het iets s wat ikzelf ook leuk vind. Als het iets is wat me echt tegen zou staan dan zal ik het uiteraard niet doen.

Nu zal bovenstaande voor veel  misschien idd wel overkomen dat ik een service Domme ben. Naja dat vinden ze dan maar, zolang ik er maar plezier in heb!

6 thoughts on “‘Service’ Domme

  1. Daria schreef:

    Hier kan ik kort over zijn: eens!

  2. Xenus schreef:

    Dominanten die ook rekening houden met wat hun sub ook graag wil/leuk vind kan ik alleen maar aanmoedigen. Denk dat voor mij juist een goed gebruik van mijn fetishes/kinks mij helpt om mij klein te maken. Het is een beetje de wortel in de wortel-stok methode. Die een domme dan kan geven of niet.. Alleen dan in plaats van een wortel kan het iets zijn dat mij helpt geil te worden. En voor mij helpt geil zijn extra met de goodwill willen houden van iemand die controle over jou heeft. Om het maar niet te hebben over de wil om iets terug te doen dat de dominant erg fijn/leuk vind.

    (bedacht me dat ik ook hier kan reageren natuurlijk :P)

  3. Alchemilla schreef:

    Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Ik snap sowieso die hele mindset niet dat D’s een sub in allerlei dingen moeten dwingen en dat beide belangen eigenlijk nauwelijks mogen overlappen.

    Maar goed, medeplichtigheid en een waarderende blik (van de juiste persoon) vind ik zelf weer best hot.

  4. Lumen1987 schreef:

    Ik heb me toen ik nog een relatie met JT had me erg druk gemaakt over mezelf een service Dom vinden. Wat ik vooral opmerkte, dat als ik me niet lekker in mijn vel zit, vooral gewoon doe wat mijn partner leuk vind. Ook wanneer ik er zelf op dat moment geen energie uit haal of het echt leuk vind op dat moment. Dat is denk ik vooral het ‘probleem’. Het feit dat je dingen doet die je subje leuk vind, dat doet er naar mijn idee niet zo toe. Zo lang je er zelf ook energie en plezier uit haalt, hoef je je er niet echt druk om te maken. Desnoods kan je het gaat zien als een ‘service’ die je jouw subje weer kan ontnemen als die er eenmaal aan gewend is geraakt, ergo een manier van controle is geworden. Yesh, that’s some next level thinking right there!

    • Liefebeest schreef:

      ja zodra je iets gaat doen wat jezelf eigenlijk niet leuk vind, lijkt me dat niet zo handig. Het is bij mij vooral dat ik echt wel doe waar ik op dat moment zin in heb, maar kan tegelijkertijd best wel rekening houden met wat mijn subje wil.

Geef een reactie

