The Usual Suspects (1)

Afgelopen weekend was ik naar The Usual Suspects; anderhalve dag workshops, discussies, feesten en gezelligheid met kinksters. Vorig jaar hoorde ik er voor het eerst over, toen een hoop mensen er heel enthousiast over waren. Ik was best nieuwsgierig en het was dichtbij, dus dit jaar had ik ook gespaard om mee te doen. Het was ook eng omdat ik geen partner mee had als knuffeldekentje, maar ik waagde het er toch maar op.

Het idee is dat je eerst een dag lang een unconference hebt, gevolgd door een speelfeest en een gezamenlijk ontbijt. Een unconference is een hele losse manier om uit de kennis en kennisvraag van de deelnemers een informatief programma op te zetten. Mensen konden lekker low tech op een blaadje zetten waar ze meer over wilden weten of waar ze over wilden vertellen. De blaadjes werden op een tijdlijn (een fysieke lijn zoals een waslijn) gehangen, waardoor een programma ontstond. Als dat klinkt als chaos, ja, dat was het soms ook, vooral in het begin. Maar na een tijdje ging het veel soepeler en was ik gewend aan het systeem, terwijl ik normaal niet zo goed ben met rommeligheid.

We begonnen met een gezamenlijke kick-off en huishoudelijke regels. Daarna konden we onze blaadjes beschrijven en ophangen. Ik koos ervoor om meteen maar een onderwerp te presenteren, omdat ik niet wist hoe ik later in mijn energie zou zitten. Mijn stukje over dans en kink was wat sneller ‘op’ dan ik dacht, ook omdat ik wat dingen vergat in mijn zenuwachtigheid. Andere mensen kwamen gelukkig ook met leuke inzichten en Lumen deed met mij nog even een geimproviseerde, maar erg fijne demonstratie van hoe je kink kunt mengen met elementen van dans (leiden/volgen etc.). Ik was erg blij dat hij het oppikte waar ik het even kwijt was. Het was ook erg leuk om aan de slag te gaan met een wat obscuurder onderwerp en daar dan toch leuke inhoudelijke reacties op te krijgen. Dat iedereen gewoon weg mag lopen was even wennen, maar het is ook wel fijn dat je in principe weet dat iedereen die er zit, erbij wil zijn en niet alleen beleefd aan het zijn is.

Tussendoor heb ik ook nog gegeten van het doorlopende “magically appearing” lunchbuffet (en de awesome taart!) en een stukje gezien over pijnspel met alleen je lichaam als gereedschap, wat ook erg interessant was maar wel een beetje uitliep op een spel-achtige demonstratie. Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat de dames die later onder hypnose gingen bij de hypnose 101-groep, daar ook niet alleen ‘for science’ zaten. Na de inleiding heeft Lumen er een heel gevoelig gemaakt en daarna zijn slider toegepast op een andere dame en ik geloof dat beide dames niets te klagen hadden. Ik merk wel dat ik veel praktischer in de hypnose sta dan sommige andere deelnemers en misschien ook wat meer wil verleiden naar trance dan iemand bij zn lurven in trance te gooien, altijd leuk om die verschillen te zien.

Ik heb zelf nog wat gedaan met lintenbondage, waar een select clubje lekker bij kwam zitten en meedoen. Ik hoorde van een stel ook nog over hun bondagemateriaal van fietsband, ook erg interessant. Dat moet ik denk ik een keer in actie zien, want ik vind zelf rekkend materiaal een beetje eng, maar ze doen er vast leuke dingen mee.

Toen dat een beetje afgelopen was, werd ik onverwacht lijdend voorwerp van een spanking-workshop. Ik zou mezelf normaal niet zo snel vrijwilligeren voor iemand die ik nog niet ken, maar als stunt-billen kon ik de oorspronkelijke bunny, die ik wel een beetje ken, helpen en zorgen dat de workshop zo snel mogelijk door kon gaan. Ik heb maar heel hard niet gekeken hoeveel mensen er stonden, want volgens mij waren het er uiteindelijk best veel. De spanking was wel heel fijn, goed opgebouwd en alleen af en toe onderbroken voor een vraag of technische uitleg. En hey, dat krijg je als het geen spel is, dus dat was prima.

De laatste discussie, non-monogamie, was echt heel knus en gezellig. Eigenlijk zaten er teveel mensen in een heel klein kamertje en was het bijna etenstijd, maar we hebben fijn verteld over onze eigen situatie en wat problemen besproken die mensen hadden (zoals de vraag: wie mag zeggen welk huisdier we nemen?) voordat de eindbel ging. Na een afsluiting met iedereen ging ik met een klein groepje Thais eten. Het was erg gezellig en er werden al weer wat snode plannen gesmeed voor het feest.

Hoe het verder ging? Dat vertel ik de volgende keer.

2 thoughts on “The Usual Suspects (1)

  1. […] is leuk. Ik heb op TUS een demo gedaan als volger/sub, een spankingdemo als ‘stuntbillen’ en een semi-blind […]

  2. […] nogal gepest en buitengesloten, waardoor ik niet echt rustig zo’n situatie instap. Ik vond TUS bijvoorbeeld van tevoren doodeng, omdat ik alleen […]

Geef een reactie

