Smaak

Onschuldig browsend op Fetlife kwam ik dit tegen in iemand zijn profiel:

Ik kom hier geregeld personen tegen die drugs en/of antidepressiva gebruiken en/of gedragsstoornissen hebben. Ik vind dit geen basis voor een relatie.

Me aangesproken voelend vanwege mijn vermijdende persoonlijkheidsstoornis deed ik wat voor mij het meest logisch was, me in een hoekje verstoppen en het negeren. Drie maanden later kwam ik toevallig ditzelfde profiel weer een keer tegen. Na mijn initiële kokshalsreflex over wat voor naar persoon dit wel niet moest zijn heb ik eens nagedacht over het uitsluiten van potentiële partners.

Het is jouw leven en jouw relatie en iedereen heeft het recht eisen aan de deur te stellen. Je lichaam is een besloten feestje en als jij mensen op sportschoenen wil weigeren is dat je goed recht.

Zelf date/klooi/dinges ik bijna exclusief met geeky mensen. Het is niet zo dat ik van Dr. Who trivia van de bank glibber maar in de praktijk zijn het vaak de mensen die ik sexy vind.

Granted, voor mij is het niet een dealbreaker. Mocht ik nu iemand ongelofelijk interessant vinden zeg ik niet “Nee, nee. Eerst weten hoe de attack of opportunity regels werken anders gaan er hier GEEN broeken uit!”

Nu is het punt wat me blijft storen de generalisatie dat het geen basis is voor een relatie. Het is namelijk geen basis voor een relatie met die meneer, het is namelijk helemaal geen probleem voor een hoop andere mensen.

Wat je wat mij betreft wel mag doen is zeggen ik kan het niet aan om een relatie te hebben met iemand die depressief is. Zo’n relatie kan ook heel zwaar zijn. Net als het prima is om te zeggen dat je geen poly relatie zou kunnen handelen, of mono, of I dunno, een met iemand met grijze ogen.

Gelukkig zijn er genoeg mensen die wel graag iemand met grijze ogen daten :D.

Geef een reactie

