Strip tease

Zoals ik had beloofd, zou ik een aparte blog toewijden aan strip tease naar aanleiding van de workshop die op het afgelopen BDSM Next feest gegeven was. Ik zal een korte redux doen van de dingen die besproken zijn, gevolgd met wat mijn eigen ervaringen zijn geweest met de workshop en eventuele inzichten die ik eraan over heb gehouden.

De workshop werd verzorgd door Gwenny en geassisteerd door sweetblackangel. Er werd ons uitgelegd dat de workshop zich richt op 1 op 1 striptease en dat de focus daarbij wat anders ligt dan als je voor een publiek stript. De focus bij de 1 op 1 striptease ligt op de onderlinge connectie en interactie. Oogcontact is daarin een belangrijk ingrediënt. Het opent in ieder geval een soort kanaal tussen de twee en het schept focus op elkaar. Een andere manier waarmee je focus op jezelf kan laten richten is door je handen te gebruiken. Deze zijn vooral geschikt om de aandacht van je partner te richten op specifieke plekken van je lichaam, zoals bijvoorbeeld de delen van je lichaam waar je trots op bent of weet dat je partner die erg mooi en/of aantrekkelijk vindt.

Strip tease image

Vervolgens kwam het onderwerp schoenen ter sprake en hoe daarmee om te gaan. Zo vertelde Gwenny dat schoenen soms onhandig konden zijn als je een strip tease doet voor je partner. Ter demonstratie liet sweetblackangel zien wat een potentieel probleem kon zijn. Ze droeg geveterde laarzen die tot haar knieën kwamen, waarbij ze een lange tijd nodig had om deze los te kunnen maken zonder dat ze dit echt op een hele sexy manier kon doen. Het advies volgde dan ook om hier rekening mee te houden: sommige kleding stukken kunnen heel sexy zijn, maar tijdrovend om uit te doen zoals deze set laarzen. Maar hetzelfde kan ook opgaan voor een korset bijvoorbeeld. Soms kan het het overwegen waard zijn om schoeisel aan te houden, als dat voor de rest niet in de weg gaat zitten voor andere stukken kleding. Dat kan een optie zijn bij het dragen van een rok of kilt. Soms kan je juist het overwegen dat het waard kan zijn om jezelf van te voren van schoeisel te ontdoen voor je begint. Hetzelfde gaat ook op voor kousen en sokken.

Toen kwam de broek aan bod. Of eigenlijk specifieker: de skinny jeans. Een korte demo liet zien dat het een lastig kleding stuk is om soepel uit te kunnen trekken terwijl je staat. En ook met een normale broek kan deze stand uittrekken en dat ook proberen te doen nog wel eens een uitdaging zijn. Maar het kan wel op een andere manier een stuk praktischer en vele malen meer teasend. Maar voor we dat te horen kregen, moesten we eerst even oefenen met de focus richten van je partner naar de plekken die jij als stripper wilt benadrukken. Hier kom ik later nog op terug, beloofd! Na de oefening kwam aan bod hoe je dus wel sexy en gracieus jezelf van je broek kan ontdoen. En dat kan je doen door je met de rug naar je partner over diegene te draperen. Je kan bijvoorbeeld je partner je laten helpen in het geheel of juist plagen door grijpgrage handjes af te weren terwijl je over de schoot van je partner schuurt terwijl je tergend langzaam die broek uit doet. En je kan makkelijk de focus van je partner bij je gezicht, ogen, schouders of hals houden terwijl je op een on-sexy manier je broek over je voeten heen ‘werpt’ zonder dat je partner het echt zal opmerken.

Daarna kwam het onderwerp ‘laagjes’ aan bod. Ook dit werd eerst even gedemonstreerd door sweetblackangel die 4 topjes over elkaar had aangetrokken, wat tijdens het uitdoen eerder humor te noemen is dan sensueel prikkelend. Op zich vond ik het een non-issue, gezien ik me niet echt kan voorstellen dat je zoveel dezelfde soort kleding-lagen zou dragen. Ik denk zelf dat de werkelijke les was dat het belangrijk is dat je niet te lang hetzelfde aan het doen bent; Een beetje net als wanneer je heel lang bezig bent met je korset koordjes los te maken. Want ik denk niet dat de vele laagjes het probleem is, maar eerder dat je vier keer hetzelfde aan het doen bent. Mijn idee is dat als een man in een veel-delig pak zich gaat strippen, dat men zich niet snel zal vervelen. (Uiteraard zou je je kunnen afvragen of dames wel willen dat je jouw pak voor je Adams kostuum vervangen, maar goed)

Ik had het al eerder genoemd, namelijk het afweren van grijpgrage handjes. Ook dat onderwerp kwam aan bod en is een van de dingen die strip tease leuk maken naar mijn idee. Als stripper ben jij diegene die het tempo bepaald en diegene die de aandacht van je partner richt. Het is immers jouw show. En het leuke vond ik wanneer jij je partner een beetje kan frustreren en elke keer dat je partner de controle probeert te grijpen weer af te stoten om duidelijk te maken dat jij diegene bent die het tempo bepaald. Uiteraard zijn er verschillende manieren hoe je dat kan faciliteren, en één daarvan had ik al genoemd voor wanneer je over je partner heen gedrapeerd bent. Maar je kan je partner ook vast zetten met een set handboeien of wat touw. En hele andere manier van controle is juist tast toe te staan op je lichaam maar jij heel precies bepaald waar de no-go gebieden zijn. Of je neemt de polsen van je partner en stuurt. Of je streelt jezelf terwijl de handen van je partner op de jouwe rusten. Of… Nou ja, je snapt wat ik bedoel. Hier heb je heel veel mogelijkheden om mee te spelen en je partner mee te verleiden en het wat moeilijk te maken.

Hierna kwam vloerwerk aan bod. Het gaat hier vooral om dingen waar je je partner mee kan opwinden. Jezelf suggestief tussen de benen van je partner plaatsen kan natuurlijk gebruikt worden om fantasieën van orale seks bij je partner op gang te helpen. Als vrouw kan je de positie ook gebruiken om uitzicht te bieden op je decolleté, en als subje die stript voor diens Dom kan het verleidelijk op je knieën zitten ook voor de nodige triggerende reacties en opwinding zorgen. Maar over je partners schoot gaan zitten kan ook bijzonder veel opwinding veroorzaken. Het nodige schuurwerk kan het hart van je partner sneller doen kloppen, maar ook golvende bewegingen maken met je lichaam doet vaak wonderen. Het geeft jou toegang tot het gezicht, hals en haar van je partner, waar je mee kan spelen: strelen, blazen, een speels likje of wat stoute worden toe fluisteren.

En toen werden we weer op elkaar los gelaten om onze pas opgegane kennis eens in de praktijk toe te passen. En ik kan je zeggen dat ik het echt heel leuk vond om te doen. Ik mocht het hoofd van een oude bekende in de scene op hol doen slaan bij de eerste keer oefenen en dat was goed gelukt. Het was echt super leuk om haar aan het einde een beetje buiten adem te horen zijn. Word ik toch wel een beetje trots van op mezelf. Ik heb vooral voordeel kunnen doen aan mijn salsa-dans achtergrond, waardoor ik een goede beheersing heb van mijn borst, schouders en heupen.

Ik was begonnen met een blok aan zelf vertrouwen te gaan projecteren richting mijn partner, en truc die ik heb geleerd van de aantal keren dat ik voor publiek heb gedanst. Daarna zocht ik oogcontact met haar en sliep ik langzaam naar haar toe. Mijn ogen stak gericht op haar, schouders ‘rollend’ op de maat van de muziek en een killer instinct met dat ik haar zou gaan verschalken vandaag, ook al was dat vooral attitude en niet werkelijk mijn intentie. Ik besloot mijn bril op haar hoofd achter te laten en in dezelfde beweging haar wangen te strelen. Ik begon met haar aandacht te spelen door het langs verschillende delen van mijn lichaam te leiden. Vervolgens spreidde ik haar benen met de mijne en plaatste ik mijn voet ertussen. Terwijl ik haar aan bleef kijken maakte ik rustig mijn veters los en deed ik mijn schoen uit. Vervolgens verwisselde ik van voet en gaf ik haar de regie over de veters. Maar ze was al zo afgeleid dat ze niet meer veters van een schoen los kon maken, wat ik stiekem wel erg vermakelijk vond en gaf me ook een boost in mijn zelfvertrouwen.

Daarna speelde ik weer een beetje met haar aandacht en besloot ik om alle tijd te nemen om mijn blouse los te maken. Ik besloot voor een knoop per 3 beats in de muziek te doen, en deze met flair open te maken en weg te leggen. Vervolgens teaste ik haar door een beetje te laten zien van mijn boxer om daarna mijn broek weer goed te doen. Ik kruiste mijn armen en liet mijn T-shirt steeds een stukje hoger komen met elke tweede beat van de muziek. Ik benadrukte dat nog met een ‘chest pump’ en uiteindelijk was ook dat kledingstuk niet met aanwezig. De broek volgde erna, alleen een stuk minder gracieus dan ik had gewild. Ik had dan geen strakke broek of zo, maar ik had nog wel van alles in mijn zakken zitten waardoor het achter mijn knie bleef steken. Advies dus uit eigen ervaring: leeg je zakken voor je begint!

In de tweede ronde was het haar beurt om te oefenen en ze leende mijn blouse om niet al te snel klaar te zijn. Ze had er beduidend meer moeite mee dan ik en was behoorlijk zenuwachtig. Ik hielp haar een beetje te ontspannen en dat hielp voor eventjes. Maar gedurende het oefenen liep ze drie maal vast met dat ze niet zo goed wist wat ze als vervolg stap kon doen. Aan het einde vroeg ze hier op tips om, en had advies was om vooral door te ‘wigglen’ en niet te laten merken dat je geen idee hebt van wat je nu wilt doen. Je partner zal het dan toch niet merken dat dit niet bedoeld was. Ik kan dat zelf ook beamen vanuit mijn dans ervaring, waar ik soms ook maar gewoon wat doe om tijd te winnen tot ik mijn volgende move bedacht hebt. Uiteraard is het een kunst op zich om dat te kunnen doen zonder dat het opvalt, en daarom gaf ik zelf altijd als tip aan mensen bij wie ik salsa lessen gaf om een ‘uitstel move’ te hebben die je zo kan doen. Met het “fake it till you make it” stramien kom je al behoorlijk ver.

Ik hoop dat jullie hier ook wat van op kunnen steken. Ik heb geprobeerd zo volledig mogelijk te zijn van wat ik heb onthouden, maar ik zal vast dingen vergeten zijn. Veel oefen plezier ermee!

– Lumen1987

2 thoughts on “Strip tease

  1. Cool man, ik vond het ook hardstikke leuk, en tof dat er meerdere mannen meededen ook!

  2. Nichi schreef:

    Je hebt er duidelijk meer van onthouden dan ik, dus fijn om het even terug te lezen. Ik werd helemaal verlegen van alle sexy mannen (waaronder jij)… En dan moest ik zelf nog opletten terwijl ik aan het oefenen was.

    Erg geslaagde workshop en een goede vaardigheid voor de heren om te hebben 😉

Geef een reactie

