Blind

Ik zat ooit een uur te praten met een dame van een bank. Toen ze me aan het einde van het gesprek vertelde dat haar vervanger het verder zou afhandelen tijdens haar verlof, vroeg ik haar waarom ze met verlof ging. De babybuik had ik namelijk op een of andere manier finaal gemist, totdat ze er zelf over begon. Oeps.

Ik zat een tijdje geleden ook een hele tijd tegenover iemand op een feestje voordat ik doorhad dat het een heer in vrouwenkleding betrof. Oeps.

Op een of andere manier kan ik me zo erg focussen op wat iemand probeert te doen, dat dat soort dingen gewoon buiten beeld vallen. Dat is op zich wel handig wanneer ik soms door een aantrekkelijk iemand heen kan kijken als die vervelende bedoelingen heeft, maar het is wel ietsje sociaal onhandig als je een onmiskenbare babybuik niet ziet.  Aan de andere kant, ik heb liever dat ik concentreer op mijn gesprek dan dat ik iemands uiterlijk belangrijker vind dan de inhoud. En ja, dan sta ik af en toe voor schut, dat is mijn probleem verder, toch?

Geef een reactie

