Posture Training

Recentelijk heb ik weer eens wat met deze kink kunnen ondernemen. Het is er eentje die ik tof vind, niet alleen vanwege het eind resultaat maar ook het proces zelf van de training. Maar wat is Posture Training nu eigenlijk?

Bij Posture Training ben je bezig om een persoon aan diens fysieke presentatie te werken. Dit kan zijn een houding aannemen op commando, maar het kan ook toegepast worden om iemands manier van lopen of zitten aan te passen. Het kan gebruikt worden om de persoon meer bewust te maken van diens lichaam en diens voorkomen.

Laat ik beginnen dat ik het idee van training als Dom (en ook wel als sub, al heb ik daar geen praktische ervaring mee) erg gaaf vind. Als persoon ben ik altijd wel bezig met projecten, zoals ik ook al had verteld in mijn stukje van dat ik niet zo goed stil kan zitten (zie linkje). En daar is dus al een overlap in hoe ik als persoon in elkaar zit. Maar daarnaast vind ik het idee van training zo gaaf, omdat ik ervan houd om dingen (op) te bouwen; Dingen te maken. En dat is wat je doet bij een training naar mijn idee: je bouwt wat op van niets tot iets. Samen naar iets toe werken vind ik fijn. Het geeft me een gevoel van nut en ik beschouw het ook als een ‘bonding experience’.

Maar het heeft voor mij nog meer eigenschappen dat ik er leuk aan vind. Als eerste is een ook een stukje gehoorzaamheidstraining als je houdingen op commando aan het leren ben. En dat vind ik erg hip! Ik houd wel van gehoorzame subjes. En om sublief op commando wat zien doen vind ik ongelooflijk tof als Dom zijnde.

Daarnaast dans ik ook graag in mijn vrije tijd. En daarbij dus vaak bezig met presentatie, balans, gewichtsverdeling en bewust zijn van je lichaam. En met Posture Training kan ik die expertise een uiting geven in mijn kink-belevingen. Ik kan ongelooflijk genieten van de gedachte dat mijn subje zich daar ook bezig mee houdt. En als perfectionistisch persoon kan ik ook genieten aan dat mijn partner steeds dichter op de perfecte vorm raakt. Om een of andere manier vind ik dat erg sexy.

En speaking of sexy, dat is het laatste aspect wat ik er tof aan vind: ik kan mijn subje leren zich te presenteren op manieren die ik sexy en aantrekkelijk vind. In de vorm van training kan ik haar leren wat ik esthetisch aantrekkelijk vind, wat een win-win scenario is. Zij leert zich op een sexy manier (voor mij) presenteren, wat haar zeer waarschijnlijk ook een aantrekkelijk gevoel geeft. En ik heb een subje dat mij kan opwinden met haar manier van lopen of hoe ze mij dringen aanbiedt. Heerlijk!

-Lumen1987

One thought on “Posture Training

  1. […] mij weet op te warmen van binnen, als Dom of als sub zijnde, is het idee van training. Ik had al geschreven over Posture Training en wat ik daarvan vind en daarin al een beetje toegelicht wat ik leuk vind aan trainingen. Het […]

Geef een reactie

