voorzichtig, durf niet

Ik schreef gisteren op Fetlife een gedachtenkronkel en nu het wat verder uitgekristalliseerd is, kan ik er ook hier een stukje over schrijven.

Ik ben best wel nieuw in het BDSM wereldje, je kan gerust zeggen dat ik nog in een ontdekkingsfase zit. Dus ik kijk naar wat anderen doen en ik denk na over wat ik wil doen. Op Fetlife zie je heel veel groepen over heel veel verschillende fetishes, en mensen praten, niet alleen over hun fantasiën, maar ze zoeken elkaar ook op om het echt te maken. Trio’s. Ontvoeringen en verkrachtingsspel. Martelen. Training en conditionering. Allemaal hele spannende onderwerpen en ik heb ook wel fantasiën in die richting.

Ik heb het al eens vaker over gehad. Ik heb een zwak voor hypnose en conditionering. Ik heb er heel veel over gelezen, en van zelfs de meest klinische tekst werd ik onnoemelijk heet. Dus je zou verwachten dat ik, nu ik de kinky scene heb ontdekt, op zoek zou gaan naar een hypnodom waaraan ik me helemaal kan overgeven. En dat ik, nu ik een gewillig subje heb, allerlei gemene hypnose trucjes en commando’s zou gaan doen. Toch?

Niet dus. Ik kijk om me heen, ik lees me in over allerlei onderwerpen, en opeens durf ik niet meer. Misschien denk ik er te lang over na. Misschien maak ik me teveel zorgen of ik het allemaal wel perfect kan maken. Misschien ben ik bang dat het in het echt niet zo zal zijn als in mijn stoute dromen. En dat is ok. Het is fantasie. Het hoeft niet allemaal te leiden tot heet spel. Feit is dat veel van de ideeën waarbij ik vinger helemaal niet echt kunnen worden. Gewoon omdat ik een voorliefde heb voor science-fiction, en mind-control-machines niet bestaan.

De menselijke geest is het allermooiste speelgoed, in mijn ogen. En conditionering kan vergaande gevolgen hebben. Dus het is misschien maar beter ook dat ik zo voorzichtig ben.

One thought on “voorzichtig, durf niet

  1. lumen1987 schreef:

    Ik begrijp wat je bedoelt met dat je voorzichtig wilt zijn met je partner en ook met dingen als conditionering. Ik merk bijvoorbeeld bij hypnose dat ik niet graag dingen doe die blijven steken terwijl ik er niet meer bij ben. Vind ik geen prettig gevoel geven, ookal gaat het om suggesties die heel nuttig en prettig zijn (met elke stap voel je je steeds zekerder over jezelf, bijvoorbeeld).

Geef een reactie

