Feeling loved/owned – Contact regels

Geïnspireerd door een post op Fetlife, namelijk “101 ideas to make Your slave feel Owned (i.e. loved)“, is het idee voor mij ontstaan om een serie te starten. In die serie wil ik in gaan om verschillende ideeën die worden aangereikt in dat schrijfsel en hoe ik daarover denk of me daarbij voel. Alle posts over deze serie zullen terug te vinden met de “Feeling loved/owned” tag.

Iets wat ik zelf altijd erg prettig heb gevonden als Dom, is mijn sub ten minste welterusten te wensen voor het slapen gaan en hetzelfde terug te horen. Ik merkte het op toen het er een keertje erbij in schoot. Zij was heel erg moe en was in haar semi-uitgeputte staat zichzelf snel het bed in gewerkt en meteen in slaap gevallen. En op die avond kreeg ik geen welterusten terug. En onverwacht vond ik dat de volgende dag best wel vervelend. Het voelde alsof een ritme was verstoord. Alsof ik even niet belangrijk voor haar was; Wat uiteraard niet het geval was, maar het voelde wel even zo. En zo las in in het lijstje een interessante regel:

5. Have her call You each day at a specified time, no excuses.

Eigenlijk vond ik dat wel een mooie regel die je zou kunnen instellen en het zou wel in mijn ‘dingen die ik prettig vind’-categorie vallen. Ik zou niet goed weten van mezelf of ik werkelijk waar zoiets zomaar zou invoeren, gezien regels voor mij eigenlijk vanzelf ontstaan en groeien. Ik ben niet echt van de ‘regels om regels te hebben’. Voor mij is een practisch belang of een trainingsdoel eigenlijk de reden dat ik een regel zou invoeren. De vraag is natuurlijk wel: is het practisch belang van een blije Lumen1987 voldoende om een extra regel te gaan invoeren? En daar twijfel ik over. Wil ik wel mijn sublief ‘forceren’ elke avond contact met me op te nemen om even te vragen hoe mijn dag was en mij een goede nacht toe te wensen? Of wil ik liever dat het eigenlijk gewoon op een normale manier gaat en dat het gewoon uit onszelf komt? Ik denk het laatste om eerlijk te zijn. Ik vind het gewoon prettig als het uit affectie komt als het ware. En dat zou ik het ook graag willen houden.

Maar ik zie wel hoe dit voor mensen binnen een D/s of TPE ingezet kan worden, zeker als men op afstand woont. Het zorgt voor regelmatig contact, wat fijn is. Het schept een stukje formaliteit; Een stukje protocol. Het is een stukje waarbij sublief haar dagschema moet aanpassen om hiermee rekening te houden, wat een krachtige reminder kan zijn aan de relatie.

-Lumen1987

2 thoughts on “Feeling loved/owned – Contact regels

  1. zofia nina schreef:

    Herkenbaar vanaf de andere kant… ik ben als subje net het meisje van de “meer sms-en in je bundel”-reclame: als ik geen XXX krijg word ik onzeker en kan ik niet slapen. Krijg ik een lief berichtje met een trustewens erin, dan voel ik me ontspannen en loom worden. Ik slaap dan ook significant beter. Ergens vind ik het moeilijk dat ik me in zulke dingen zo afhankelijk maak…

    • Lumen1987 schreef:

      Ik vind het anders altijd wel een bijzonder iets als het zo groeit. Ik deel je mening over dat het een grote stap in afhankelijk worden is, maar de grondslag erachter is wel eentje uit een bijzondere band met die persoon. En dat maakt het wel weer mooi. Heb jij dan ook datzelfde gevoel, of ervaar jij het ook echt als hinderlijk?

Geef een reactie

