Feeling loved/owned – Blootvoets in het huis van de Dom

Geïnspireerd door een post op Fetlife, namelijk “101 ideas to make Your slave feel Owned (i.e. loved)“, is het idee voor mij ontstaan om een serie te starten. In die serie wil ik in gaan om verschillende ideeën die worden aangereikt in dat schrijfsel en hoe ik daarover denk of me daarbij voel. Alle posts over deze serie zullen terug te vinden met de “Feeling loved/owned” tag.

Mijn vorige post in deze serie was een post over een manier waarmee je sublief continue aan haar sub-zijn kon herinneren. Vandaag weer zo’n manier waar je dat op kan doen: sublief moet het huis van de Dom blootvoets betreden en mag ook uitsluitend blootvoets zich binnen het huis begeven. Eventueel kan de tuin er ook bij betrokken worden, misschien zelfs nog wel leuker. Maar wat maakt dit nu zo bijzonder?

Ten eerste is dit een stap voor genoeg mensen buiten wat ze normaal gesproken doen. Ik draag bijvoorbeeld eigenlijk altijd wel sokken in huis en maar héél af en toen in de zomer dat ik blootvoets door het huis ga. Eigenlijk is het net een kleine stap uit je normale comfort zone, en dat is precies wat het bijzonderder maakt. Een subtiele, simpele stap uit die prettige cirkel, voor je Dom.

Mocht je als Dom ook nog een voeten fetish hebben, is dit uiteraard dubbel zo leuk. Ik kan me voorstellen dat het voor een voetfetishist hetzelfde effect zou hebben als sublief juist continue topless zou moeten rondlopen als ze bij mij thuis zou zijn.

Een andere subtiele bijzonderheid zit hem in het feit dat sublief het huis niet mag betreden als diegene niet blootvoets is. Dat betekent dat ze het voor de deurpost dus diens schoenen en eventuele sokken, kousen of panty’s uit zal moeten doen voor diegene naar binnen mag. Afhankelijke van waar je woont, geeft dat net een klein beetje gevoel van risico dat je gespot kan worden terwijl je dat doet. Dat je iets doet wat niet normaal is. Dat op zich kan denk ik wel menig persoon in hun hoofd bezig houden terwijl ze de nodige spullen uit moeten doen. En vergelijkbare situatie natuurlijk wanneer diegene weer weg gaat, want dan moet het allemaal weer aan.

Uiteraard kan de sub zich hierop in gaan stellen, en dat is weer een laag van de subtiliteit van het geheel. De sub gaat zich misschien letterlijk voorbereiden om naar het huis van de Dom te gaan. Rekening houden met misschien geen panty te dragen die dag, of misschien een plek ‘en route’ zien te bedenken waar de panty alvast uitgedaan kan worden als het dragen van een panty verwacht wordt op de werkvloer bijvoorbeeld. Misschien dat het soort schoeisel voor die dag speciaal aangepast wordt?

En zo lang het subje het niet gewend is om blootvoets te lopen, kan dat voor een herinnering van diens positie binnen de relatie zorgen. Zeker als je verschillende materialen op de vloer hebt, zoals een tapijt, tegels en parket. En ik noemde de tuin al, wat voor velen waarschijnlijk al best avontuurlijk kan gaan aanvoelen. Grint tegels of gras zorgen voor sensaties die je normaal gesproken totaal niet gewend bent omdat je schoenen draagt. Vind ik persoonlijk wel een leuke twist aan het geheel.

Ik denk dat je uit de tekst kan halen dat ik het als Dom wel zou zien zitten om een regel als dit door te voeren. Ik besef me wel dat dit misschien ten koste gaat van sublief die netkousen aan kan doen, maar dat heb ik er denk ik wel voor over. Netkousen kunnen dan voor een feest of bij haar thuis bewaard worden en dat maakt ze dan weer nèt een klein beetje bijzonderder.
Hoe ik er zelf op zou reageren als sub zijnde, weet ik niet zo goed. Ik ben al wel wat gewend qua lopen op blote voeten, maar niet genoeg om te zeggen dat ik er niet meer van op kijk. Dat ik mijn schoenen en sokken uit zou moeten door bij het naar binnen gaan, zou mogelijk niet zoveel met me doen. Het weer terug naar huis gaan is misschien een iets ander verhaal, omdat het wat meer tijd kost. Maar ik denk dat ik het wel een leuk gebaar zou vinden. Just maybe.

-Lumen1987

One thought on “Feeling loved/owned – Blootvoets in het huis van de Dom

Geef een reactie

