Wat ik uit een level twee feest hoop te halen

D’s United is al een tijdje (lees: 1+ jaar) een feit binnen de BDSM scene. Het idee is dat de aanwezige Doms de baas zijn over alle aanwezig subjes, dat de subjes zich aan een set algemene regels moeten houden en dat de D’s deze handhaven. Gooi en nog wat afspraken ten opzichte van onderlinge interactie te motiveren, en je hebt D’s United in een notendop uitgelegd (tot het beste van mijn weten).

Nu ben ik zelf nooit op één van de DU feesten geweest, maar ik begin er toch wel nieuwsgierig naar te worden. Naar hoe ik het zou vinden. En ook wat ik eruit denk te kunnen halen voor mezelf. Ik ben wel bekend met de femdom feesten van Liefebeest, dus ik heb al een klein beetje een voorproefje gehad van hoe een level 2 feest zou kunnen zijn (voor de duidelijkheid: Liefebeest haar femdom feesten hanteren een ‘level 1,5′, waarin je als sub een spel of iets dergelijks zelf mag weigeren).

Wat ik aan het laatste erg leuk vond, is te zien hoe de onderlinge interactie verkoopt maar ook om te zien hoe dat van feest tot feest veranderd. Je merkt al dat mensen een bepaalde reputatie krijgen binnen het feest context en er ontstaan inside jokes. En dat vind ik wel leuk. Ik heb zelf daarin veel een service georiënteerde rol vervuld, wat ook wel leuk is. Onder andere een mooie bijkomstigheid is dat ik mijn massage vaardigheden kan oefenen.

Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben, is naar hoe ik zo’n soort feest als Dom zou ervaren. Ik ben benieuwd hoe ik het vond om interactie te hebben met subje die ik zelf eigenlijk niet ken. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar interesse gehad naar een relatie opbouwen met mijn sub. Voor mij is de onderlinge band een belangrijk onderdeel van het spel context. Gewoon wat los spelen met een aantal contacten, dat is eigenlijk nooit echt iets geweest dat mijn aandacht heeft getrokken. En daar is eigenlijk niet veranderd. Dus waarom wil ik dan naar een level 2 feest toe, vraag je je misschien af. Mijn antwoord daarop is: Context.

Een level 2 feest, of 1,5 zoals het femdom feest, heeft een compleet andere context voor mij dan ‘in mijn vrije tijd’ met mensen spreken. De verwachtingen zijn andere en de sfeer is naar mijn gevoel heel anders. Het is niet dat je op een feestje een scharrel voor de avond regelt om mee te spelen en dan klaar bent; Dat zou het in ieder geval niet zijn voor mij. Het is de grootschalige opzet waarin de subs zich gedienstig moeten opstellen. Het is dat loslaten van controle naar ‘iedereen’. De spanning van dat je geen idee hebt wie je op je pad tegen zal komen daar. Dat zijn dingen waar voor mij het verschil is ligt.

En juist mij begeven in zo’n context als Dom, dat is nieuw voor me. En daarom ook ongelooflijk interessant. En laat nu net vandaag de aankondiging van DU10 zijn. Betere timing kan je niet hebben zou je zeggen. Het format door DU10 gaat centraal staan op het “Mix&Match spel”, wat betekent dat je door de DU feestteam met iemand anders gematched gaat worden voor een spel. Enkel zijn er 3 van deze matches ingepland voor de avond, met het idee voor een spel van een half uur. Dus als dat niet experimenteren geblazen kan worden met het level 2 format, dan weet ik het ook niet meer. Ik verwacht dat ik voor het aanvang van het spel wel eerst een goede kennismaking ga doen met die persoon, zowel qua interesses die relevant zijn voor het M&M spel, maar ook gewoon op persoonlijk vlak. Het blijft toch iets wat ik belangrijk vind.

En ja, wat zou je dan uitspoken met die subjes die je op je pad tegen komt? Of dus in dit geval, mee gematched gaat worden. Ze gaven aan om minimaal een 5-tal spel-vormen op te geven bij je aanmelding, zodat ze dat kunnen gebruiken bij het matchen. En daar zat je dan, druk te maken over misschien 2 of 3 spelvormen. En wat die spel-types zouden zijn, die houd ik maar even voor mezelf. Is voor het feest wenselijk om deze anoniem te houden, dus dat ga ik maar doen 🙂 En die wens zal ik ook op mijn blogposts respecteren. What will it be? ^_^ Alleen de (on)gelukkige slachtoffers zullen het weten.

Ik heb er nu al zin in!

-Lumen1987

2 thoughts on “Wat ik uit een level twee feest hoop te halen

  1. lumen1987 schreef:

    Even ter verduidelijking: DU10 is uiteindelijk geen lvl 2 feest. Ik had dat een klein beetje verkeerd begrepen, maar dat zal voor mij de pret niet drukken. 🙂

Geef een reactie

