Feeling loved/owned – Slavinnen belletjes

Geïnspireerd door een post op Fetlife, namelijk “101 ideas to make Your slave feel Owned (i.e. loved)“, is het idee voor mij ontstaan om een serie te starten. In die serie wil ik in gaan om verschillende ideeën die worden aangereikt in dat schrijfsel en hoe ik daarover denk of me daarbij voel. Alle posts over deze serie zullen terug te vinden met de “Feeling loved/owned” tag.

Ik heb een klein beetje een kink voor formele BDSM. Ik vind protocollen met mooi, zo lang ze praktisch nut hebben en een doel. Protocollen, rituelen of regels gewoon ‘voor de heb’, daar zie ik weinig nut in. Vandaag wil ik het hebben over een idee wat mijn gedachten meer dan eens bezig heeft gehouden. En dat is het dragen van kleine belletjes als sub zijnde. Het stuk schrijft over dat het constante, zachte gerinkel van die belletjes een rustgevende werking heeft en een constante herinnering aan diens onderdanigheid. Ik vind dat persoonlijk een geweldig mooi en subtiel gebaar naar je sub-partner toe. Ik verschaf graag rust en geborgenheid bij mijn sub-partner, en als ik dat ook op afstand zou kunnen verschaffen met behulp van deze belletjes dan vind ik dat al helemaal fantastisch.

Hoe zie ik dit in de praktijk voor me? Ik denk dan als eerste aan kleine koperen belletjes (hoeft niet perse van koper te zijn, maar daar lijkt het van gemaakt te zijn in mijn fantasie) met kleine klemmetjes, zodat deze makkelijk aan verschillende plekken bevestigd kunnen worden. Bij mijn eigen subje zou ik waarschijnlijk een belletje laten hangen in haar haren, zoals bij de knot of de staart vlak bij het hoofd. Ik zou voor een beetje gaan bij elke pols en elke enkel. Verder zou ik denk ik een beetje gaan experimenteren bij wat nog meer goede rinkelplekken zijn. Misschien de ellebogen of bij de knieën? Dat weet ik verder niet zo goed. In ieder geval niet een aan de collar, dat doet me teveel aan petplay denken waar ik niets mee heb, en eigenlijk dat belletje voor mij juist een meer negatieve lading zou geven.

De belletjes zouden naar mijn gevoel alleen gedragen hoeven worden als er geen andere mensen verwacht worden. Dus bijvoorbeeld als we een weekend samen alleen zijn, of misschien juist wanneer zij zelf alleen thuis een dagje zit en het feit dat ze misschien de hele dag in subbigheid zou verkeren geen andere dingen in het gedrang zou brengen (huiswerk, studie, of iets dergelijks). Misschien dat we een afspraak kunnen maken als zij of wij met anderen te maken hebben om niet een volledig ‘bellen outfit’ te doen, maar misschien alleen een belletje aan de pols verwerkt in een armband of in het haar. In schaars geklede scenario’s zouden er misschien speciale elegante oplossingen ervoor bedacht kunnen worden, zoals speciale arm- of enkelbanden. Ik heb daar nog niet een duidelijk beeld van, maar is wel iets waar ik nog in zou willen gaan puzzelen als we zover zouden zijn. Op BDSM feesten hebben die belletjes denk ik maar weinig zin. Maar misschien vind sublief ze nog steeds prettig om te dragen en misschien tijdens de aftercare mee te kunnen spelen? Dat zijn dingen die de praktijk zouden moeten leren.

Is het iets wat ik mijn sub zoveel mogelijk, of misschien altijd, zou willen laten dragen? Dat vind ik een lastige vraag. Tot nu toe heb ik nooit echt de behoefte gehad om continue met BDSM bezig te zijn. Er zijn genoeg andere dingen in de wereld dan BDSM, die ik eigenlijk nog veel belangrijker vind. Ik zie BDSM dan ook niet zo snel een lifestyle worden (ik heb er in het verleden eens over geschreven: “De Lifestyle, met de hoofdletter L“) voor me, en dat is waar dit idee eigenlijk in zou stralen denk ik. Ik beschouw het toch wel als een subtiele manier van conditioneren, waar je een associatie opbouwt aan het gerinkel van die belletjes. En dat werkt het beste als je het vaak kan herhalen, en dat is een ‘af en toe een spel’-format niet ideaal voor lijkt me zo.

Al in al vind ik het een gaaf idee, en ik wil er zeker ooit eens wat mee gaan doen als Dom zijnde. Maar hoe het in de praktijk zou gaan verlopen, daar heb ik nog niet echt een concreet idee bij. Maar wel tof om over te fantaseren en tof om het bij mensen onder de aandacht te brengen zodat zij er ook eens over kunnen nadenken.

-Lumen1987

2 thoughts on “Feeling loved/owned – Slavinnen belletjes

  1. […] Mijn vorige post in deze serie was een post over een manier waarmee je sublief continue aan haar sub-zijn kon herinneren. Vandaag weer zo’n manier waar je dat op kan doen: sublief moet het huis van de Dom blootvoets betreden en mag ook uitsluitend blootvoets zich binnen het huis begeven. Eventueel kan de tuin er ook bij betrokken worden, misschien zelfs nog wel leuker. Maar wat maakt dit nu zo bijzonder? […]

  2. […] dingen die ik vraag zie bij een spel als toeschouwer. Ook leuk detail: er liep een subje rond met subbelletjes! Cool om te zien, en voldeed inderdaad aan mijn denkbeelden van wat ik ervan zou vinden als mijn […]

Geef een reactie

