Soms passen de labeltjes gewoon niet

Je hoort mensen wel eens zeggen dat bepaalde handelingen inherent onderdanig of juist dominant zijn. Knielen, voeten kussen, of juist aan haren trekken of bijten. Klinkt logisch toch?

Hoe zit dat met orale seks? Voor fellatio moet je op de knieën, en niet iedereen vindt het even leuk, dus is het onderdanig? Ik heb wel je edele delen tussen mijn kaken, ik kan je laten smeken. Toch dominant misschien.

Er kwam laatst op Fetlife een blog voorbij van een Amerikaanse die beschreef dat ze soms op vanille dates met een Dom heel gedienstig is. Ze houdt de deur open,  neemt zijn jas aan, zorgt dat zijn glas altijd gevuld is, draagt de tas, alles. Dat vindt ze fijn en daar voelt ze zich heerlijk subbie bij. (Hier is een link naar dat mooie stuk.)

Het zette mij aan het denken. Want mijn Dominant beslist altijd graag waar we heen gaan op een date. Soms informeert hij me niet eens, dan zit ik in de metro of de trein subbig te wachten tot hij zegt dat we er zijn. Dan leidt hij me naar binnen, houdt de deur open, neemt mijn jas aan, zegt waar ik moet zitten, en bestelt soms ook mijn eten. Hij doet alle communicatie met obers en serveersters en mensen achter kassa’s. Ik zie toch enige overlap… Verwarrend he?

Ik overleg vaak met mijn subje, we onderhandelen veel. Is het een dienst van jou naar mij als jij de route naar een date of een feestje uitzoekt? Of is het controle en is het beter als ik dat doe, zodat jij machteloos moet volgen? Is het service als je mij wast onder de douche? Eigenlijk raar dat we daar zo lang over nadenken. Terwijl hij me ook hypnotiseert omdat ik dat graag wil.

Soms passen de labeltjes gewoon niet op handelingen. Of op mensen. Zolang je met je partner communiceert, kom je er toch wel uit.

Geef een reactie

