Intimiteit en affectie tonen

In mijn vorige stukje noemde ik dat ‘iemand zich gehouden van laten voelen’ een leerervaring is dat ik aan vorige relatie heb overgehouden. Ongeveer 2 weken geleden kwam ik een leuk blogje tegen op Fetlife die ik vandaag wilde delen en ook hierop in wilde haken. Het stukje heeft “Subtleties of Intamacy” van vind je hier terug.

Het blogje zelf geeft een lijstje met allerlei dingetjes van manieren hoe affectie kan tonen en/of een intieme speciale betekenis heeft. Highlights uit het lijstje zijn voor mij (Vertaald naar het Nederlands):

  • De lust in je ogen wanneer je me ziet aan of uitkleden, waaraan ik kan zien dat jij me mooi en sexy vind.
  • Op een bepaalde manier toch altijd lichaamscontact hebben terwijl we slapen, wat me eraan herinnert dat ik je altijd bij me bent, ook in mijn dromen.
  • De instinctieve reflex om mijn hand beet te houden in een groep mensen, dat me eraan herinnert dat je me graag dicht bij je hebt.
  • Samen douchen (Hey, daar issie weer; Had ik ook benoemd in mijn vorige stukje), elkaar afdrogen en een mep op de billen met de handdoek, omdat er niets doodgewoon is in onze tijd die we met elkaar spenderen.
  • Mijn koosnaam gebruiken, ook in het openbaar, omdat er geen moment of tijd is dat jij je schaamt om mij als de jouwe te beschouwen en om je affectie te tonen.

Dit zijn dingen die ik min of meer altijd wel graag toepas bij mijn geliefdes. Hoewel ik doorgaans niet zo goed ben in mijn lust naar boven te laten gaan (en het dus ook niet goed zichtbaar kan laten zijn), is het wel iets wat ik graag terug zie aan de ontvangende kant. Vaak wil ik nog wel speciaal de moeite nemen voor mijn partner om mezelf van mijn beste kanten te laten zien terwijl ik me aankleed of juist mijn kleren uit doe.

Het tweede punt vind ik zelf een hele bijzondere gedachte, vooral omdat ik tot mijn spijt helemaal niet zo goed in de armen (of mijn partner in mijn armen) in slaap kan vallen. Ik woel veel in mijn slaap, dus werkt dat niet zo. Maar héél soms vallen we per ongeluk in slaap terwijl we in elkaar armen liggen, en dat zijn voor toch hele bijzondere momenten als dat gebeurd.

De reflex om naar de hand van mijn partner te reiken wanneer we door een groep mensen lopen, dat herken ik wel erg bij me. Precies ook om de redenen die in het blogje genoemd worden. Ik vind het inderdaad prettig om mijn partner dicht bij me te hebben. Herkenbaar dus!

Samen douchen had ik al genoemd in mijn vorige post. Ik vind het gewoon heel leuk om samen te doen. Elkaar inzepen vind ik erg leuk. Ik vind het een prettige manier dat ik even voor mijn partner kan zorgen van wie ik houd. Soms maakt het ook geweldig voorspel, gezien ingezeepte handen heel fijn over de huid kunnen glijden. En mijn partner weer afdrogen achteraf, dat is ook iets wat ik draag doe. Weer dat stukje voor mijn partner zorgen en daar de tijd voor nemen. Daar word ik gewoon blij van als ik veel geef om die persoon.

En koosnaampjes, dat is gewoon echt mijn ding. Elk vriendinnetje heeft 1 of meerdere koosnaampjes van mij gehad. En eigenlijk heeft iedereen wel een eigen gekregen over het algemeen. Koosnaampjes hergebruiken voelt … raar ? Voor mij voelt het logisch en natuurlijk dat een koosnaam uniek is voor die persoon en doorgaans gebaseerd op diens eigenschappen, bijvoorbeeld iemand persoonlijkheid, lach, kleur ogen, onze onderlinge interactie of humor, etc. Dus het gaat vaak niet om dingen als ‘lieverd’ of ‘schat’, maar eerder om dingen als (en deze verzin ik even ter plekke) ‘zonnevlam’, ‘sparkles’ of ‘sproet’. Meestal ontstaan deze gewoon in mijn hoofd. En vanwege de spontane oorsprong ervan vind ik ze doorgaans ook bijzonder en koester ik ze.

-Lumen1987

Geef een reactie

