De “after-play gag”

Een tijdje geleden zag ik op een BDSM feestje een bekende meid rondlopen, met een zogeheten “muzzle-gag”. In haar geval ging het om een volledig hoofd harnas dat een leren schild over haar lippen gedrukt hield. Ik vond het er super tof uit zien, dus ik had haar erover gevraagd.

Ze vertelde dat ze de gag om kreeg van haar meester nadat ze klaar was met spelen. Ze legde uit dat ze het fijn vond om na een spel langzaam en rustig bij te kunnen komen en dat ze dan niet graag wilde praten. Hun oplossing hiervoor was een gag te gebruiken na het spel, zodat ze niet meer kon praten en dus haar die rust kon geven dat het ook niet hoefde. Op het moment zelf had het niet bepaald een speciale boodschap voor mij, maar gisteren was het muntje pas echt bij me gevallen.

De katalysator hierachter is dat ik dezelfde gag gekocht heb die zij toen op had. En uiteraard moest ik die zelf ook even uitproberen bij mezelf. Een switch moet zichzelf soms af en toe kriebelen. Het resultaat was onverwacht prettig. Het tuig-werk van het harnas houd die leren plaat goed tegen de lippen aangedrukt, waardoor je een beetje hetzelfde effect krijgt als je hand over iemands mond houden. Persoonlijk vind ik dat erg fijn als sub zijnde, dat dit was een fijne gag voor mij. En het geheel zat ook nog behoorlijk aangenaam. Ik kan me voorstellen dat men dit model muzzle-gag best een lange tijd zou kunnen dragen.

Nog een verrassing was dat ik er heel rustig van werd in mijn hoofd. Verstaanbaar praten met die gag ging naar mijn gevoel nog veel minder dan bij een ball-gag! Bij een ball-gag kan je nog bepaalde woorden redelijk zonder al te veel problemen communiceren, maar die muzzle-gag lijkt elke vorm van verbale communicatie in de weg te zitten. En ik ervoer precies datzelfde gevoel wat dat meisje had omschreven: ik kon niet met praten, dus het schiep rust omdat het ook niet hoefde. En toen viel het muntje bij me.

Toen JT en ik nog samen waren, kwam het nog wel eens voor dat als we een intensief spel hadden gespeeld, ze tijdens het knuffelen op bed mijn hand over haar mond trok. Eerst dacht ik dat ze het deed omdat het een sub-trigger van haar is en dat ze het daarom deed; dat ze eigenlijk nog niet uit subspace wilde raken. Maar nu snap ik dat het ook nog heel iets anders kan zijn. Dat ze gewoon wilde bijkomen en even niets hoeft te doen. Niet meer hoeft te vechten, niet meer ergens voor hoeft in te zetten, gewoon niets meer hoefde. Dat ze gewoon even kon liggen en dat dat okey was. En dat die hand over haar mond juist haar meer vrij maakte van dingen hoeven te doen; haar hoofd kon bevrijden van gedachtes dat ze nog dingen moest. Dat had ook een mogelijkheid geweest kunnen zijn.

Ik snapte het gewoon opeens. Echt zo’n klein eureka momentje, inclusief het lampje boven je hoofd. Dus bij deze wilde ik de wijsheid van dat meisje vis dit kanaal doorgeven. Wie weet is het in jullie situatie ook toe te passen. Ik ben jou in ieder geval dankbaar dat ik er weer iets nieuws bij heb geleerd!

– Lumen1987

3 thoughts on “De “after-play gag”

  1. sweetblackangel schreef:

    Best een goed idee, zeker op speelfeestjes! Het is een duidelijk signaal dat je nog even aan het bijkomen bent, of in ieder geval niet zomaar door iedereen besprongen kan worden (iets wat ik best leuk vind van vrienden, maar niet zo vlak na een spel).

  2. eric schreef:

    Nu ben ik wel benieuwd waar je deze gag gekocht hebt. Heb je een linkje en wat zijn je ervaringen mbt de kwaliteit? Bedankt voor de tip in ieder geval! Zeer interessant.

    • lumen1987 schreef:

      Ik heb bij mij Mince vandaan: http://www.mince.nl/nl/shop/Leder-Mondknevels/Muzzle-Gag-Harnas.html (maar ik heb dit model ook wel op meerdere webshops gevonden)
      Mijn ervaringen is dat ik het erg fijn vind om hem te dragen, en ik heb hem natuurlijk gedragen zien worden zoals ik in mijn blogje al had beschreven. De qualiteit is okey, ik denk dat je 7/10 zou kunnen rekenen. Het spul is degelijk, maar persoonlijk ben ik niet super fan van harde randen van het leer (Maarja, andere mensen vinden dat juist wel weer prettig) en dat het wat in de huid ‘prikt’ als het harnas strak aangetrokken is. Daar tegenover staat wel een extra herinnering van je plek, dus het heeft een + en een – in mijn boekje. (Ik vind ook bijvoorbeeld nylon touw fijner dan hempex, omdat het zachter is.) De algehele afwerking kan netter, maar daar moet je ook eigenlijk een hoge prijskaartje voor verwachten naar mijn mening. De lederen banden die over de neus-brug lopen zouden afhankelijk van je bouw wel een beetje kunnen gaan ingraven en dat de gag wat irritant erdoor kan zitten. Maar voor mij werkt het alleen maar een beetje als een sub-trigger, hoe raar het ook klinkt.

Geef een reactie

