Hongerrr!

“Je wilt het te graag;” ik wil het nog wel eens zeggen in een spel, gewoon om te plagen. In de meeste gevallen valt het eigenlijk nog wel mee, maar de reactie is meestal te leuk om het niet te zeggen…

Naar wordt het pas als je iets echt te graag wilt. Je hebt al veel te lang niet gespeeld, je zoekt een speelpartner of levenspartner, in ieder geval, het zit je echt dwars. Ook veel mensen die net beginnen in kinky sociale kringen, duiken er helemaal in, omdat dat dan opeens kan. Meestal gaat dat prima, maar omdat je een kinky netwerk mist, is de kans wel groter dat je je neus stoot. Dat je met een bekend fout persoon dingen doet, of aanneemt dat iets normaal en veilig is, terwijl het eigenlijk vervelend of gevaarlijk kan aflopen.

Natuurlijk zijn we allemaal niet stom, maar soms wil je gewoon te graag. Ik las een blog wat dit vergeleek met gigantische honger. Soms ben je alsof je met een lege maag de supermarkt induikt en je achteraf afvraagt waarom je een grote beker Ben&Jerry’s en schuimzoenen en een zak chips hebt meegenomen. Ik heb dingen gedaan in mijn enthousiasme of verlangen, die heel fout hadden kunnen aflopen. Ik heb mensen weleens behoorlijk ongemakkelijk gemaakt met hoe graag ik iets van ze wilde, niet echt schoonheidsprijsmateriaal. Daarom ben ik er nu wat meer op bedacht en ik probeer ook wat zekerder in te schatten hoe geinteresseerd iemand is.

Omgekeerd zie ik nog weleens mensen die iets heel graag willen. Soms is dat weinig subtiel en dat kan dan juist een obstakel zijn om te krijgen wat ze willen. Mensen voelen zich liever niet een middel om te komen tot wat je wilt, in plaats van een gewaardeerd persoon. Als het subtieler is, kan het een beetje verraderlijk zijn. Ik merk bijvoorbeeld zelf dat ik soms best aangetrokken raak tot mensen die heel graag iets willen, maar het misschien niet durven zeggen. Ik heb een service-aspect in mijn spel zitten en iemand die weet wat hij/zij wil, daar valt wat voor te doen, heel logisch eigenlijk.

Ik heb me daar ook weleens in vergist, omdat iemand dan nog ‘hongeriger’ blijkt dan ik eerst inschatte en wat eerst aantrekkelijk was, kan dan moeilijk worden of wel leuk zijn, maar meer energie vragen dan ik heb. Of iemand wil iets wat ik best een keer wil doen, maar misschien niet vaker dan dat. Ik vind het dan moeilijk om ‘nee’ te zeggen, omdat ik voor mijn gevoel toch verwachtingen heb gewekt. Ik probeer wel eerlijk te zijn, maar ik vind het vaak zo jammer voor de ander dat het net niet werkt, terwijl ze juist zo graag willen. Dus ik hoop maar dat eerlijkheid echt het langst duurt en dat ze liever iets lekkers en goeds eten in plaats van dat ze zich later gaan afvragen “”Waar zat ik met mn hoofd???”

Geef een reactie

