Bondage vaardigheden afstoffen

Illustratie afstoffen

Tijd om af te stoffen dus!

Het is voor mij eigenlijk een flink tijdje geleden sinds ik voor het laatst iets nieuws heb geleerd of gedaan op het vlak van bondage. Ik ben eigenlijk veel bezig geweest met hypnose en subben de laatste tijd. Vooral omdat beide voor mij nog behoorlijk nieuw zijn. En “new and shiny” trekt mijn aandacht. Waardoor mijn bondage vaardigheden er niet echt vooruit zijn gegaan. Terwijl dat vroeger juist mijn hoofd-fetish was; De oorsprong van waarom ik eigenlijk de BDSM scene was gaan opzoeken. Grappig hoe zulke dingen met de tijd veranderen.

Mijn vriendin liet laatst een filmpje op fetlife zien, waarin een (Duitse?) meid een borst harnas demonstreerde waarin ze nauwelijks gebruik maakte van knopen. Ze gebruikte bepaalde touw-slagen waarbij je soort bolletje van touw maakt door één touw in een bepaald patroon om de ander heen te laten gaan. Ik weet het, ik kon het nauwelijks vager omschrijven dan dat, maar beter is mij nog niet gelukt. Het zag er ongelooflijk leuk uit, zonder dat er veel gepriegel bij komt kijken. Voor mij leek het het beste van twee werelden te hebben: het ziet er fancy uit zonder dat je er veel fancy dingen voor hoeft te doen.

Maar nu ik dit zo heb gezien, ben ik gaan denken van wat zou ik eigenlijk nog willen leren op het vlak van bondage? Voor veel mensen into bondage zijn suspensions kunnen aanleggen toch wel een einddoel. Ik heb dat dus eigenlijk niet zo. Het ziet er zeker gaaf uit en het is zeker ver gevorderde stof. Maar gezien ik het bij ons thuis niet echt kan toepassen, zie ik het nut er niet echt van in. Uiteraard zou ik op feestjes en speciale meets deze vaardigheden kunnen inzetten, maar daar voel ik weinig voor. Ik vind het eigenlijk zonde om mij te verdiepen in iets wat ik in mijn leven toch niet ga toepassen. En ja, feestjes maken misschien wel een onderdeel van mijn leven, maar meer niet. Dus…. wat trekt wel de aandacht?

Op Think about Kink zijn er al blogjes te vinden over meer doen met het bondeer-proces zelf. Dat sprak mij wel heel erg aan. Alleen kan ik me niet echt met herinneren of ik er ook echt wat mee heb gedaan. Ik gok van niet. Dus daar kan ik mee eens op gaan richten. Ik ben doorgaans vaak gericht op praktische bondage. Het moet zijn werk doen (sublief zit vast en kan zichzelf niet bevrijden), er niet afzichtelijk of chaotisch uitzien en vaak niet teveel ‘last’ hebben van tierelantijnen. Dus vaak ben ik redelijk ‘mechanisch’ tijdens de vast vind procedure. Vaak maak ik wel gebruik van spontane trek acties om sublief een beetje ‘wakker te schudden’ (in de praktijk is het just eerder nog subbiger te maken), maar daarbuiten valt het allemaal reuze mee (of juist tegen?).

Iets anders wat ik ook wel interessant ben gaan vinden, is bondage met linten. Klinkt misschien heel verwijft om dat als gozer te zeggen, maar dat boeit me niet. Alchemilla is hier wel eens mee bezig, en het ziet er vaak best tof uit. Het is ook best anders te werk gaan dan met touw. Dus ter variatie vind ik dat er al leuk aan. Maar het is ook een verrassend effectieve manier van bondage. De linten waar ik Alchemilla mee bezig heb gezien zijn verrassend sterk! En vanwege het werken met een breder oppervlak dan met touw ben je ook minder om je subje aan het wikkelen (althans, dat denk ik dan?), dus heb je minder van het spul nodig waardoor het makkelijker mee te nemen in dan een aantal bossen touw. En volgens mij ook nog eens lichter. Het zou best wel eens ideaal vakantie bondage materiaal kunnen zijn van als je met de tent op vakantie gaat.

En eigenlijk wil ik wel weer eens gaan kijken naar “Predicament Bondage”, toch wel de stroming binnen bondage waar ik tot nu toe heel erg veel lol aan heb beleefd. Ik ben dol op het innerlijke gevecht bij sublief dat uit zulke bondages voort vloeit. Daarnaast kan ik lekker lui zijn en sublief, nadat ik haar vast hebt gezet, het werk laten doen. Heerlijk! Erg leuk voor wanneer je ook nog andere dingen op je todo lijstje hebt staan, zoals mail achterstand wegwerken, fetlife leven perven of langdradige voorbereidingen treffen voor het spel zelf. Plastisch als je bijvoorbeeld met gember zou gaan spelen!

Maar veel van deze bondages zijn een beetje weggezakt om eerlijk te zijn. Op zich best wel zonde. En er zijn nog genoeg creatieve ideeën die ik nog niet heb uitgeprobeerd. Wordt vervolgd!

– Lumen1987

Geef een reactie

