Hypnose mogelijk ‘trending’ op SamariuM

Ik kom graag en vaak op de feesten van SamariuM. Het is de plek waar voor mij de BDSM zijn weg heeft kunnen vinden, in mijn doen en laten. En ik loop er al een tijdje rond; Meer dan drie jaar ondertussen volgens mij. Dus ik heb al wat ontwikkelingen zien komen en gaan. En er lijkt een mogelijke nieuwe ontwikkeling aan te komen. Hypnose lijkt op de kaart te raken voor de SamariuM ‘leden’.

Mijn eigen bewustwording van hypnose als een veelzijdige tool is die ook bij het BDSM spel in te zetten is, wat pas echt losgekomen toen een SamariuM lid onder de nickname isakins een thread opende over het onderwerp erotische hypnose. Bij deze de link naar deze thread (om deze zelf te kunnen lezen zal je een account moeten hebben, waarvoor leeftijd restricties opgaan). Veel had ik er toen nog niet echt over gehoord. Deze thread bracht het onder mijn aandacht en het leek ook al een klein aantal mensen nieuwsgierig te maken naar wat het nu precies inhoudt. Ik was toen ook nogal sceptisch erover. Niet of het mogelijk is, maar of het ook op mij zelf zou werken. Ik ben iemand die veel denkt en mijn idee was dat het vast en zeker in de weg ging zitten. En ik had er wat gemixte gevoelens over het toepassen tijdens een spel. Ik had toen een beetje het idee alsof het als een soort short-cut aanvoelde naar iemands gehoorzaamheid. Althans, dat ik misschien in de verleiding zou komen om het daarvoor te gebruiken.

Rond diezelfde periode waren er plannen dat ik weer sinds een hele lange tijd ging subben bij en r vriendin van me waar ik me veilig bij voelde. In die periode had ik nog wat problemen als het om subben ging, waar ik ook toen over geschreven had. Dat stukje kan je hier terug vinden. Zij suggereerde ons eens bij een hypnose meet langs te gaan en kijken of ik misschien met behulp van hypnose mijn innerlijke barrières kon vinden en er op die manier misschien wat aan kon doen.

Uiteindelijk ben ik dus inderdaad naar een hypnose meet gegaan, waar de ervaringen van terug te vinden zijn op Think about Kink. Toen had ik nieuwe vaardigheden opgedaan en gezien met vriendinnetje ook zich erg vermaakt met hypnose, ben ik dit ook gaan doen op de feesten van SamariuM gaan gebruiken. Op het laatste feest bleek dat wij bekend stonden voor ons hypnose spel en er waren op het einde een groepje mensen die maar al te graag wilde praten over hypnose. En op datzelfde feest was ik gevraagd of ik misschien interesse had om een workshop over hypnose te geven. Leek me erg leuk om te doen, maar ik ben er niet ervaren genoeg in om het ook echt te doen, dus ik had het aanbod afgeslagen.

En nu met deze workshop in het verschiet lijkt het erop dat hypnose mogelijk flink de aandacht gaat krijgen en voor meer mensen op de radar gaat komen als een optie tijdens een spel. Vind ik wel een interessante ontwikkeling.

– Lumen1987

One thought on “Hypnose mogelijk ‘trending’ op SamariuM

  1. […] tijdje geleden schreef ik over een trend die ik zag aankomen voor SamariuM feesten. Dat had mij toentertijd aan het denken […]

Geef een reactie

