Minder poly??

Jullie weten vast nog wel dat we al een tijdje bezig zijn met cuckolding. Sinds deze week zijn we ook daar weer actief mee bezig.
Ik heb een tijdje terug weer eens een advertentie gezet en me aangemeld bij een datingsite en actiever om me heen gaan kijken. Waar de advertentie niets opgeleverd heeft heb ik toch iemand leren kennen via andere kanalen. Afgelopen donderdag onze eerste ‘date’ gehad.

Tijdens die date, die zeker erg geslaagd was, heb ik een ontdekking gedaan. Volgens mij ben ik minder poly dan ik ooit dacht te zijn. Om dit verder uit te kunnen leggen is er even wat achtergrond kennis nodig.

Toen ik mijn kleintje leerde kennen had ik al een relatie en stonden we op het punt om te gaan samenwonen. Dat er plaatst was voor nog iemand in de relatie was niet iets nieuws. Ik had al een keer gedate met een andere jongens en ook mijn partner van destijds had al een andere vriendin erbij. Op dat moment dacht ik ook gewoon dat ik dus blijkbaar poly was. Ik kon van meer dan 1 persoon houden.
Niet dat alles meteen van een leien dakje ging, ook wij hebben echt wel onze strubbelingen gehad, maar ik denk dat dat bij de meeste wel het geval is.
De relatie met mn kleintje is heel snel gegaan. Er was de ruimte om mij er volledig in te kunnen storten en dat is ook gebeurd. Op het moment dat ik mijn hart open voor iemand dan gaat het ook snel.
Uiteindelijk is het met mijn eerste partner stukgelopen. Niet door de poly. Wel werd er daardoor duidelijk dat er in die relatie dingen niet gingen zoals het ook kon zijn. Ik merkte dat doordat de relatie met mn kleintje zoveel beter werkte.

Dan weer even terug naar de cuckolding. Helemaal monogaam ben ik dus niet, anders zou seks met een andere man dan mijn eigen partner ook niet kunnen. Wel is mij duidelijk geworden dat ik niet zo poly ben als ik destijds dacht. Waar ik toen binnen no-time smoorverliefd werd op mijn kleintje, gebeurd daar nu helemaal niets. Ja het is echt wel een lieve jongen en ook wel iemand waarop ik verliefd zou kunnen worden als ik niet al een relatie zou hebben. Maar nu merk ik dat dat niet gebeurd. Blijkbaar is er gewoon geen ruimte meer om verliefd te worden op een ander. Is mijn liefde nu helemaal voor mijn kleintje.
Gelukkig is ook daar helemaal niets mis mee.

4 thoughts on “Minder poly??

  1. Alchemilla schreef:

    Tja, of die persoon past niet zo goed bij je als je lief? Alleen om dat het kan, betekent niet dat het ook gebeurt. Anders zou ik als bi nooit meer ergens anders aan toekomen šŸ˜›

    • Liefebeest schreef:

      o maar ik sluit ook niet uit dat het nooit meer gaat gebeuren he. Daarom ook die vrraagtekens in de titel. Tis gewoon hoe het op dit moment voelt.

  2. kitten schreef:

    Ik kan me best voorstellen dat het *nu* niet erbij past in je hoofd of je hart of welk deel van je lichaam je daar dan ook voor aanwijst. Bij mij is het ook volledig voorbij. Ik merk dat ik niet meer zoek, niet meer naar mannen kijk en bij een nieuwe ontmoeting niet meer als eerste denk “goh, zou die bij mij passen?”. Dat is helemaal voorbij. “Ja, maar kitten, jij hebt dan ook twee partners!”. Ja, en? Waarom houdt de zoektocht op? Omdat het juiste aantal er is? Of omdat er aan je behoeftes is voldaan? Ik denk dat laatste en ik denk dat dat los staat van de definitie mono/poly. šŸ™‚

  3. […] aantal maanden terug schreef ik hier een stukje met de vraag of ik nog wel poly was. Aan mijn laatste blogpost te zien is het antwoord wel […]

Geef een reactie

