Trail week

Home is where the heart is. With you. I'm home.

Mijn vriendin en ik hebben het idee al een tijdje in de lucht gehad, maar vandaag gaan we het ook werkelijk doen. Ik ga een weekje bij mijn vriendin intrekken en het samenwonen zo een weekje uitproberen. En dat is best wel een grote stap voor ons. En ook interessant gezien ik al aan het rondkijken was op de woningmarkt.

Samen wonen is voor velen toch wel een logische stap als je lang genoeg samen bent geweest. Voor mij is dat eigenlijk ook zo. Maar wat is nu dat “lang genoeg”? Naar mijn idee verschilt dat per persoon maar ook per situatie. Het is kortom dus een hele vage grens. Zit ik er zelf al over heen, voor mijn gevoel? Mijn gevoel zegt van wel. Mijn hartje roept mij om samen te zijn, samen aan tafel te dineren, samen op te staan en samen te gaan slapen. Samen mijn leven te delen met haar.

Maar hoe dat uiteindelijk in de praktijk gaat werken, dat gaan weer dus snel zien. Ik ben bijvoorbeeld iemand die zeker graag tijd voor zichzelf wilt en ook nodig heb. Dit bijvoorbeeld wanneer ik voor Think about Kink schrijf, dan heb ik graag even mijn gedachten voor mijzelf zodat ik op mijn stukje kan focussen. Maar ik ben ook iemand die behoefte heeft om af en toe te ‘nerden’, wat wil zeggen dat ik dan wil gamen, programmeren of bepaalde bord- of kaartspellen wil spelen. Of dat een uitdaging gaat worden of dat daar al op een natuurlijke manier een oplossing op komt zullen we vanzelf gaan zien.

We hebben al een beetje een grove inventarisatie gemaakt van wat we denken nodig te hebben (ik ontbijt anders dan zij bijvoorbeeld), hoe we het huishouden gaan aanpakken en wat we doen met koken. We hebben ook besloten om onze gebruikelijke “date nights” erin te houden. Dit is iets dat we beide belangrijk vinden om onze relatie ‘fresh’ te houden en is ook iets dat we niet zouden willen opgeven als we uiteindelijk echt permanent samenwonen. Ik heb er zin in!

– Lumen1987

6 thoughts on “Trail week

  1. zonnetje schreef:

    Wat leuk heel veel plezier samen en succes

  2. Saartje schreef:

    Ik ook 😀

  3. Daria schreef:

    Wat leuk! Veel plezier!

  4. sharon schreef:

    wauw spannend heel veel plezier!

  5. lumen1987 schreef:

    Dank jullie wel 😀

  6. […] bracht de nodige spanningen in onze relatie. Time sharing was een voelbaar probleem, zeker na onze trail week. Vanaf dat moment hadden we ervaren hoe prettig het was dat we geen afspraken hoefde te maken over […]

Geef een reactie

