Blogging on the go

Sinds ik een tablet heb, ben ik steeds vaker onderweg in de trein of metro aan het bloggen. En het bevalt mij dan ook om te doen. Ik ben dan even op een andere plek dan thuis, en brengt mij op een of andere manier vaak op andere gedachten dan als ik thuis ben. Thuis denk ik vaak wat meer gericht over één ding, terwijl onderweg ik doorgaans gewoon mijn gedachten z’n gang laat gaan. Dat zorgt er dan voor dat ik dan sneller ook andere perspectieven beschouw dan wanneer ik thuis blog.

Niet alleen dat zal zo z’n invloed hebben op wat ik schrijf of hoe ik het schrijf, het gebrek aan een fysiek toetsenbord zorgt ervoor dat ik doorgaans kortere blogs schrijf wanneer ik op mijn tablet bezig ben dan vanachter mijn PC. Of dit nu beter of slechter is… Geen idee eigenlijk. Ik heb wel eens feedback gehad dat mijn stukken soms te lang zijn en dat ze dan niet gelezen worden, in contrast met andere artikelen die geschreven worden voor TaK. Juist weer van anderen heb ik te horen gekregen dat ze het juist fijn vinden dat ik langere blogs schrijf, omdat er doorgaans meer informatie uit halen valt wat henzelf om aan het denken kan zetten.

Nog een gevolg van het bloggen op je tablet is dat ik het altijd nog een keer moet doorlezen op mijn PC voordat ik het online zet. Dit vanwege de auto-correct en auto-completion waar je eigenlijk niet omheen kan als je op je tablet schrijft en je het nog een beetje efficiënt wilt houden met betrekking tot de tijd die je erin steekt. Op PC doe ik dat eigenlijk minder, met als gevolg dat de PC blogs naar mijn gevoel meer spelling fouten bevatten dan de artikelen die van mijn tablet af komen.

Maar dit is eigenlijk allemaal maar een beetje een gevoel kwestie. Wat ik me eerder afvraag is of jullie het zelf zijn gaan opvallen dat mijn schrijven de afgelopen tijd veranderd is. En dan bedoel ik even niet de inhoud ervan, maar dus echt de stukken zelf als een ‘product’. Is voor jouw gevoel de kwaliteit anders? Zins opbouw aangenamer? Ik hoor hier graag jullie mening hierover.

– Lumen1987

One thought on “Blogging on the go

  1. Daria schreef:

    Ik had het niet opgemerkt 🙂 Ik vind lange blogs fijn, maar kort mag ook, maakt mij niet uit. Ik ben eigenlijk neutraal over al je punten, behalve spel/tikfouten: hoe minder daarvan hoe beter! \O/

Geef een reactie

