Was je niet…

Er wordt gezegd dat Napoleon Bonaparte zijn Josephine schreef dat hij er aan kwam. Of ze zich maar niet wilde wassen…

Regelmatig douchen en wassen is een vanzelfsprekend deel van ons dagelijks leven. Dagelijks douchen is een stuk makkelijker nu (bijna) iedereen een waterleiding en rioolaansluiting heeft. Toch vind ik het soms wel jammer als iemand helemaal naar kunstmatige luchtjes ruikt, naar deo, shampoo en doucheschuim.

Als ik speel, dan dan doe ik dat namelijk om een reactie te krijgen. Ik gebruik al mijn zintuigen om die reactie op te vangen en ervan te genieten, inclusief mijn neus. Dicht tegen iemand aan, met mijn neus in mijn partner’s nek, ruik ik vaak hoe die van zichzelf ruikt. Dat is een heel intieme ervaring voor mij, ook juist omdat veel mensen dat normaal maskeren en je ook niet vaak lang genoeg dichtbij komt om erop te letten. Daarbij ga ik overigens wel voor vers, ‘schoon’ zweet, hoewel anderen daar vast weer anders over denken. ‘Jouw kink’ etc…

Maar naast het gevoel van intimiteit is geur ook een signaal. Als iemand opeens gaat zweten na een opmerking of actie van je, dan kun je dat vaak ruiken. En sommige heftige emoties leveren stofjes op die je met wat ervaring ook kunt ruiken. Geen bovenmenselijk gebeuren of ‘geurtelepathie’, zo fijnmazig is het nou ook weer niet. Maar wel een manier om je nog verder in je spel onder te dompelen.  En daar ben ik helemaal voor!

One thought on “Was je niet…

  1. Chains schreef:

    Ben het helemaal met de schrijfster eens. Ik was me zelden met zeep, alleen water en soms wat olie zonder geurtje.. En ik krijg altijd de reactie dat ik lekker ruik ( en smaak). Het ligt ook aan wat je eet… probeer eens wat vaker gember te eten of in je eten te verwerken.. dan ruik je en smaak je wat zoeter. Wordt erg gewaardeerd kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

Geef een reactie

