Hij zei ‘mevrouw’ tegen mij…

Plaatje "Ze zei meneer tegen mij" Bron: http://www.beeldengeluidwiki.nl/images/e/e7/Ze_zei_meneer_tegen_me_1.jpg

Ze zei ‘meneer’ tegen mij!

Toen ik klein was, was er een McDonald’s-reclame met een jochie dat er helemaal van ondersteboven was dat de caissiere hem ‘meneer’ noemde. Ik ben geen klein meisje meer, maar ik denk in het dagelijks leven nog steeds weleens “Oh ja, ik ben mevrouw Alchemilla, nu.” De meeste mensen spreken me aan met mijn voornaam en/of achternaam of mijn online nickname, dus ik word niet vaak genoeg gemevrouwd om er echt aan te wennen. Een tijd geleden had ik al eens nagedacht over titels en hoe ik daar in sta. Toen realiseerde ik me dat ik door mijn hobbies meer gewend ben ‘vrouwe’ genoemd te worden dan ‘mevrouw’. Je bent een fantasy-nerd of niet…

Onlangs ben ik gaan spelen met iemand die gewend is om zijn D aan te spreken met ‘mevrouw’. Nu ben ik zelf niet zo gehecht aan titels, het is in ieder geval voor mij geen must. Maar ik vind het ergens ook wel heel lief van hem. Ik vind het ook niet heel vervelend om zo aangesproken te worden, het is alleen even wennen. Ik kon me ook wel gaan afvragen of ik het wel verdiend heb, maar eigenlijk is het heel simpel: hij vindt van wel. Dus ik kon hem gaan verbeteren op iets wat lief bedoeld is en automatisch gaat. Of ik kon er in meegaan en inderdaad gewoon de tijd nemen om er aan te wennen. Het is optie 2 geworden en af en toe is het inderdaad even wennen, maar dat snapt hij ook wel. Dat gaat helemaal goed komen.

Geef een reactie

