Brandweerman Bob

Waarschijnlijk zegt “brandweerman Bob” je helemaal niets, maar bij mij en mijn vriendin is inmiddels deze fictieve persoon een term geworden. Nee, hij is niet op YouTube te vinden (denk ik dan), noch ergens anders op het internet. Brandweerman Bob is namelijk door miscommunicatie ontstaan, waarin we in gesprek waren over een kinderserie met een brandweerman erin. Ik begreep verkeerd waar ze het over had en ik trok het verhaal compleet uit context. Maar wie is brandweerman Bob nu precies en waarom schrijf ik over dit verzonnen figuur?

Brandweerman Bob is brandweerman van beroep, maar in zijn vrije uurtjes is hij nogal een rokkenjager, al is hij eigenlijk helemaal niet kieskeurig in geslacht. Bob weet zijn weg ook wel te vinden binnen de scene als dominant. Maar misschien wel de meest opvallende eigenschap aan hem is dat hij altijd wel een openingszin klaar heeft staan. En soms schiet hij daarmee wel eens zijn doel voorbij.

Mijn vriendin en ik kunnen ons redelijk goed vermaken met onze Bob en bedenken zo af en toe nieuwe openingszinnen voor hem. Het leuke ervan, dat naast het feit dat zijn openingszinnen vaak flauw en lachwekkend zijn, is dat dit onze relatie crispy fresh houdt naar mijn gevoel. We kunnen met een dikke vette knipoog met elkaar flirten en als het echt compleet de plank mis slaat, kunnen we er op om lachen en het aan het repertoire van Bob toevoegen. Soms zitten we een beetje te brainstormen over wat voor foute opmerkingen of versier trucs we nog meer in zijn schoenen kunnen schuiven en vaak komen weer zo goed lachend uit deze brainstorm sessies. Daarnaast helpt het versier-zinnen bedenken ook wel bij het libido.

Bij deze een greep uit het repertoire van brandweerman Bob, mogen jullie er ook om kunnen lachen:

  • Brandweerman Bob beweegt zich soepel om diens prooi, omvat de persoon in kwestie in een van zijn sterke armen en trekt de persoon en kwestie naar zich toe. Terwijl hij dat doet, verbreekt hij het oogcontact met zijn target niet. Eenmaal bij zich getrokken wenkt hij de persoon toe met zijn wenkbrauwen en zegt in een zwoele stem: “Hi” Meer dan dat heeft hij niet nodig.
  • “Hey, kom met me mee. Dan laat ik je mijn lange dikke slang zien.”
  • “Als ik hard aan het werk ben, dan is mijn helm niet het enige wat hard is.”
  • “Ik heb voor mijn werk elke dag te maken met een lange stijve paal. Kom met me mee en ik zal je leren wat wij brandweerlieden weten over deze dingen.”
  • “In mijn dagelijks werk heb ik continu te maken met lange dikke spuitende slangen en stijve palen. Geloof me maar jongen, I know my shit.”
  • “Ja, ik werk op grote hoogtes. Wat zeg je ervan als ik jou eens tot nieuwe hoogtes breng?”
  • “Hey mooie engel, zal ik je thuis brengen met mijn hoge ladder?”
  • “Als ik klaar ben, is mijn wagen niet het enige rode dat ik achter laat hoor.”
  • “Weet je hoe luid onze sirene is? Weet je dat ik in een avondje nog veel luider kan laten kreunen/gillen/schreeuwen?”
  • “Zal ik jou eens leren hoe je om een paal kan glijden?”

– Lumen1987

Geef een reactie

