Connective rope bondage

Afgelopen zaterdag ben ik bij een touwtjes workshop geweest. Ik heb al vaker workshops gevolgd en denk dat ik ondertussen best wat kennis heb erover. De insteek van deze workshop was anders dan degene die ik gevolgd heb wat er voor zorgde dat ik toch mijn intereese had om hieraan deel te nemen.
De workshop ging over Connective Rope Bondage. Dit wordt door de degene die de workshop geeft (ButterflyBondage) als volgt omschreven:

Bondage is spannend, verleidelijk en intiem. Het touw kan een middel zijn om diep contact met elkaar te maken en dat hoeft lang niet altijd ingewikkeld te zijn. (…) De focus ligt op de interactie tussen de knoper en de geknoopte. Samenzijn in het moment, werkelijk contact maken, en lol hebben met elkaar.

Belangrijk aspect is dat het hier niet gaat om de perfecte techniek en ingewikkelde knopen. Touw is het middel, niet het doel. Met een paar meter touw kun je je partner vangen, plagen, overmeesteren, koesteren en liefkozen, omhelzen of pijn doen. Het ligt allemaal aan de intentie die je legt in je beweging en handelen.

We waren er met 10 stellen en de workshop begon met een demo van degene die de workshop gaf. Heel mooi om te zien wat je allemaal kan met touw als je niet gefocust bent op de techniek. Mooi ook om te mogen toekijken.

Ter illustratie is er hier een filmpje:

Ichinawa (1 rope) technique: Esinem & Ika Noire from Dominic Charles on Vimeo.

1 van de belangrijkste dingen die wij hebben meegekregen bij deze workshop is de verbondenheid van de twee lichamen. Terwijl je aan het knopen bent zorg je ervoor dat de bunny (degene die geknoopt wordt red.) altijd voelt waar jij als rigger bent. Wat je vaak ziet als iemand aan het knopen is dat ze er een cm of 30 vanaf staan en alleen met hun handen bezig zijn de knopen te leggen. Hier is dat dus juist niet de bedoeling.
Het gaat juist om de connectiviteit en de intimiteit die je daarmee creëert.

Ik merk dat ik het moeilijk vind om het goed uit te leggen, ik hoop dan ook dat het filmpje meer zegt dan ik kan doen.
Mocht je zelf interesse hebben om aan zo’n workshop mee te doen, dan wordt er eind maart nog 1 gehouden. Even op Fetlife kijken hoe je je kan aanmelden. Ik zou zeggen, het is echt een aanrader! Het heeft mijn kijk op touwtjes en het gebruik ervan toch best wel veranderd,

 

5 thoughts on “Connective rope bondage

  1. Alchemilla schreef:

    Leuk he? Vind ik zelf een van de belangrijkste dingen in bondage. Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik in deze post een beetje je eigen ervaring mis, maar ik snap dat dat moeilijk uit te leggen is.

  2. […] aanleiding van mijn vorige post hierover kreeg ik het verzoek om ook wat meer over mijn eigen ervaring te vertellen. Dus dat doe ik bij […]

  3. […] de UUP knoopgroep oefenen in spontaner, communicatiever en intuitiever knopen. Een beetje zoals de workshop van ButterflyBondage, dus. We kregen demo’s te zien van zijn interpretatie, met als […]

  4. […] Think about Kink zijn er al blogjes te vinden over meer doen met het bondeer-proces zelf. Dat sprak mij wel heel erg aan. Alleen kan ik […]

Geef een reactie

