Ziekte partner

Het zal iedereen wel eens overkomen: je vriendje, vriendinnetje, jouw speel maatje of fuckbuddy is ziek (als in misselijk of snot verkouden). Ikzelf heb het me altijd aangetrokken, als iemand die mij dierbaar is ziek is. Ik vind het vervelend, niet alleen voor mezelf maar ook voor diegene. Ik krijg dan vaak een ‘urge’ om diegene te gaan helpen. Maar tja, dat is niet altijd mogelijk. Soms zit er niets anders op dan gewoon op bed uitzieken en wachten tot het voorbij is.

Als ikzelf ziek ben, kan ik makkelijk zeggen dat mijn geliefde zich niet druk om me hoeft te maken en dat ik mezelf wel red. Ik vind het wel super lief als diegene aanbiedt om bij me te blijven of om me een beetje te vertroetelen. Maar ik heb gemerkt dat als ik goed ziek ben, ik gewoon het liefste heel saai op bed wil liggen en uitzieken. Het is niet dat ik het gevoel heb dat ik niet tot last wil zijn voor de ander. Diegene het waarschijnlijk niet eens aangeboden naar mijn idee. Nee, ik vind het vaak eerder zonde van diens tijd. Zeker nu ik fulltime werk, besef ik steeds meer de waarde van vrije tijd. Dus als ik ziek ben, zie ik de ander gewoon graag diens eigen ding doen terwijl ik rustig in bed lig te snotteren.

Maar datzelfde heb ik weer niet helemaal als het gaat om mijn partner als deze ziek is. Een vriendin van me wees eens op het volgens haar typische mannen-gedrag: het probleem willen oplossen. En inderdaad, daar heb ik dan de nijging toe. Maar wat wil je nu doen aan iets als griep? Of hoe los je misselijkheid op? Tot nu toe was mijn antwoord daarop: “Niet”. En zo af en toe kan dat voor mij wat frustrerend zijn. Het beste wat in mij opkomt, is diegene gewoon rust en liefde te gunnen. Een aai over de bol en even de dekens goed doen of haren uit het gezicht te halen. Een beetje voor diegene zorgen. Daar kan ik me wel in vinden en kan ik me ook erg prettig bij voelen.

Maar er is wel iets waar ik nieuwsgierig naar ben, en dat is wat ‘verzorgend georiënteerde’ subjes zouden willen doen als hun Dom ziek was. Ik kan me voorstellen dat ze ook het liefst meteen ter hulp willen schieten. Misschien wel de ultieme kans om je overgave te laten zien, juist wanneer Domlief mogelijk niet in staat is om het machtsverschil hard te maken. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je dan het liefst maar niet over de vloer komt, omdat je dominant dan niet diens grote machtige zelf is en je het liefste die kant niet wilt zien. Misschien dat je er zelfs niet eens tegen kan om het te zien.

Vice versa is soms ook een interessante situatie: wanneer jouw subje flink ziek is. Ik kan me niet bepaald indenken dat sublief nog op pijn spel zit te wachten of een orgie. Ik niet in ieder geval. Spel staat dan even heel ver van mijn bed, al weet ik niet of dat ook om alle D/s dingen zou gaan zoals regels moeten naleven bijvoorbeeld. Als mijn subje ziek is, dan is al mijn zin om te spelen doorgaans geheel vervlogen. Maar misschien gaat dat niet voor iedereen. Misschien dat andere mensen wel de gebruikelijke gehoorzaamheid verwachten als anders. Misschien heeft het wel wat: een kotsend subbending zwepen of plat neuken? Geeft misschien een compleet nieuwe toepassing voor een zin als “vieze slet”.

Dus, doe iets speciaals als je partner ziek is of doet je partner iets wanneer jij juist wat onder de leden hebt? Hebben jullie regels of afspraken gemaakt met betrekking tot ziek zijn? Bijvoorbeeld bepaalde regels die expliciet niet opgaan als je ziek bent of juist wel? Hoe ga jij ermee om als je ziek bent en wil spelen? Ben je wel eens boos geworden op je partner waar ziekte mogelijk een directe of indirecte rol in heeft gespeeld? Of heb je het jezelf wel eens kwalijk genomen dat je ziek was?

-Lumen1987

Geef een reactie

