Inspiratieloosheid: wat te doen als je Dom bent?

Het volgende vooral niet te serieus nemen

Voor je begint: Ja, de zinspeling in bedoeld. Het overkomt iedereen wel. Zowel dom zijn als inspiratieloos zijn. Heel af en toe gaat het ook hand in hand met elkaar. Heel af en toe lees je wel eens op fetlife wat langs komen waar mijn enige reactie daarop een facepalm kan zijn. Want uiteraard is het beste idee wat in je op kan komen op zulke momenten random vrouwen op fetlife of vergelijkbaar media gaan benaderen met berichten waar ze niet op staan te wachten. Vooral laten zien hoe Dominant je wel niet bent en vooral dat meteen duidelijk laten maken door die slet je met Meester en al aan te laten spreken. En nadat je op de verzendknop gedrukt hebt, heb jij je lolletje weer gehad… voor 5 minuten in je dag. Yaay…. *zucht*

Maar soms kan het nog verder gaan. Je kan het uiteraard datzelfde berichtje hergebruiken voor andere vrouwen die je op fetlife weet te vinden. Ze zullen er vast nooit achterkomen dat het gewoon pure copy&pasta tekst is! Man, wat ben ik toch geniaal. Vast niemand anders heeft hier eerder over gedacht. Surely they will be surprised! En heb ik daarna mijn hele agenda vol met dates staan! Yaay…. *zucht*

Ik mag me als man wel gelukkig noemen, gezien ik niet dagelijks door ladingen van dit soort nonsense hoef te zwemmen. Ik kan nog gewoon normaal een berichtje in mijn Fetlife inbox terug vinden. Zo kan ik een mailing reeks van na een SamariuM feestje nog makkelijk terug vinden of een conversatie over Ska muziek. “Maar Lumen1987, wat doe jij dan als jij koos-inspiratieloos bent?” zul je je afvragen. Blijkbaar onder andere hierover bitchen. Yaaay…. *zucht*

I know, right?

Okey, iets meer serieus: ik heb ook wel eens mijn momenten dat ik echt geen flauw idee heb wat ik als Dom kan doen (of als schrijver op Think about Kink over kan bloggen, zoals nu). Op het moment ben ik bijvoorbeeld niet zo heel erg met BDSM bezig. Vriendinnetje is al een tijdje ziekjes op het moment, dat ik ben me eigenlijk erg druk met vanilla dingen dan met sletten in hun keel neuken of ze genadeloos afranselen met een flogger terwijl sublief betraand op de vloer vast ligt en van pijn tot zich neemt. Ik ben ook druk met werk en nieuwe vaardigheden ontwikkelen die helemaal niets met BDSM te maken hebben. De laatste tijd heeft mijn zin voor gamen weer nieuwe pieken weten te vinden en daarnaast houd ik me ook met Dominion bezig (Zit ook “Dom” in trouwens).

Om heel eerlijk te zijn, ben ik als Dom erg saai als ik geen inspiratie heb. Er gebeurd dan eigenlijk niets. Ik heb nooit echt een drang gehad om te moeten spelen, zelfs als de kansen ervoor zijn. Het komt vanzelf, of het komt niet. Voor het schrijven op Think about Kink is dat wel wat anders, omdat ik een “1x per week” blog-frequentie probeer aan te houden en dan werkt een “When I feel like it” houding niet echt. In zulke gevallen struin ik fetlife en fora af, kijk ik of er speciale evenementen of gebeurtenissen zijn die ik kan gebruiken om te schrijven of blader ik snel rond op de Submissive Guide website/blog of er daar toevallig nog een vonkje overschiet. En het wordt vaak heel erg frustrerend als ik na mijn ‘standaard inspriratie verzamel run’ nog steeds compleet blanco ben. Nu is dit idee niet zomaar uit de lucht komen vallen: iemand in mijn vriendenkring in de scene kwam met de suggestie en ik ben vervolgens gaan kijken wat ik ermee kon doen.

Nu vind ik dit wel een beetje een trash-post, maar op zichzelf laat het best goed zien wat inspiratieloosheid met mensen (of in ieder geval ik) kan doen: het maakt mensen dom of ze gaan domme dingen doen. Ik ga bijvoorbeeld heel suf met slechte humor over iets schrijven. Maar het is wel weer leerzaam. Namelijk dat je maar menselijk bent en fouten maakt. Dat een gebrek aan inspiratie soms vervelend kan zijn en ook soms tot grote frustratie bij jezelf of bij anderen kan veroorzaken. Ik heb wel eens situaties gehad dat sublief wilde spelen en ik geen idee had wat dan met zo’n gewillig meisje wilde gaan doen. Dus ik ben eens gaan puzzelen hierover, en hier wat ideetjes voor inspiratieloze Dom’s:

  • Maak gebruik van het “ik berg het subje op” principe. Ik had er al eerder over geschreven in een stukje over hood’s. Immobiliseer sublief ergens en het liefst een beetje uit de weg. En ga dan gewoon wat doen waar je zin in hebt. Misschien een film kijken, ongestoord een taart kunnen bakken of misschien krijg je daarna spontaan zin om toch maar sublief sub te neuken.
  • Ga je inlezen in een compleet onbekend onderwerp, zoals  karakteristieke eigenschappen van bondage materiaal, Tips&Tricks op het gebied van tantric seks of (erotische) hypnose. Het helpt je op een ander spoor te gaan staan waar je doorgaans nooit bij stilstaat en dat kan nieuwe denkwegen vrijmaken.
  • Ga je bestaande vaardigheden oefenen. Denk aan sneller bepaalde knopen kunnen leggen of deze blind kunnen aanleggen. Werk aan je precisie zodat je een muntje van de buik van je sub zou kunnen slaan zonder een mark achter te laten. Werk aan je whip-cracking skills, oefen je dirty-talk of pijp vaardigheden (met een dildo??) zodat je beter kan teasen.
  • Ga wat schrijven voor Think about Kink 😉 (Guestpost, iets voor de Academie of kom regulier bloggen bijvoorbeeld)
  • Ga op zoek naar een nieuwe groep op fetlife en ga daar wat artikelen lezen.
  • Lees een BDSM gerelateerd verhaal; Daar wil je soms ook de nodige inspiratie vandaan kunnen halen.
  • Vergaap je over hoe slecht de film “The Secretary” wel niet is en dat je mag hopen nooit zo te zullen worden als de baas van de hoofdpersoon van het boek (laat staan het hoofdpersoon zelf).
  • Ga eens met je subbie praten over nieuwe dingen ontdekken.

Signing off now,

Koos Inspiratieloos (AKA Lumen1987)

 

Geef een reactie

